SME

Staré „kačice“ sa lúčili s Bratislavou

Po 41 rokoch sa cestujúci a nadšenci hromadnej dopravy lúčili s typom električiek K2. Oddnes už po bratislavských tratiach jazdia len ich mladšie sestry.

Kádvojky (vľavo) postupne nahradil typ K2S (vpravo). Posledná „kačica“ premávala po Bratislave v nedeľu.Kádvojky (vľavo) postupne nahradil typ K2S (vpravo). Posledná „kačica“ premávala po Bratislave v nedeľu. (Zdroj: – IMHD. SK)

BRATISLAVA. Rovnako ako pred dvoma rokmi opustili ulice staré autobusy „harmoniky" Ikarus, ani električky „kádvojky", nazývané kačice už oddnes po Bratislave nejazdia.

Cez víkend sa mohli s týmito veteránmi tratí rozlúčiť nadšenci pre hromadnú dopravu. V hlavnom meste jazdili 41 rokov. „Bola to taká symbolická generačná výmena," povedal Peter Pankrác z Dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledná K2 sa v nedeľu prešla po tratiach liniek číslo 3, 14 a 5, kde zvykla pravidelne jazdiť. V Bratislave toto vozidlo vydržalo od roku 1977.

SkryťVypnúť reklamu

Patrili k mestu „K2 boli výrazné vozy, patrili už k Bratislave, rovnako ako staré autobusy Ikarus," povedal Pankrác. Spolu ich od 70. rokov jazdilo po meste 88 kusov, postupne sa sťahovali a nahrádzali modernejšími modelmi K2S.

Posledná „kádvojka" zostáva v Bratislave v depe, zatiaľ ako prevádzková záloha. Okrem nej sú v depe ešte ďalšie dve veteránky. Jedna sa dá do pôvodného stavu a bude slúžiť ako historické vozidlo, druhá bude určená na výcvik a možno ju odkúpi iné mesto a zmodernizuje ju. Alebo bude slúžiť na náhradné diely. Podľa Pankráca je to bežná prax.

Veterány vyraďujú Pred dvoma rokmi sa Bratislavčania za všeobecného veselia lúčili so starými autobusmi Ikarus, ktoré roky premávali do študentského mestečka v Mlynskej doline na linke 39. Lúčenie sprevádzalo hromadné fotografovanie autobusu a nostalgické označovanie lístkov v starých dierkovacích prístrojoch.

SkryťVypnúť reklamu

Vozový park Dopravný podnik teraz omladzuje, dva tendre by mali mestu spolu priniesť 140 nových autobusov ešte v tomto volebnom období.

Autor: Dorota Kraková, dagu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 761
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 475
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 916
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 633
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 534
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 247
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 066
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 877
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 587
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 614
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 897
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 945
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 770
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 328
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 824
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu