SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

V Petržalke by mala pribudnúť Kopčianska zelená cesta

V bratislavskej Petržalke by mala aj v tomto roku pribudnúť nová zelená cesta, tzv. Greenway. Ide o ďalšiu verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky a rekreačný beh.

BRATISLAVA. V bratislavskej Petržalke by mala aj v tomto roku pribudnúť nová zelená cesta, tzv. Greenway. Ide o ďalšiu verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Tentoraz pôjde o Kopčiansku zelenú cestu. Tá by mala spojiť Viedenskú cestu s Petržalským korzom a vyústiť v rakúskej obci Kittsee, s jej výstavbou by sa malo začať na jar. Ako ďalej informoval hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy, pozdĺž cesty budú osadené informačné a orientačné tabule. Pribudnú tiež oddychové zóny s mobiliárom, teda lavičkami, odpadkovými košmi či stojiskami na bicykle. Takmer 90-tisíc eur by malo ísť z eurofondov, piatimi percentami by sa mala podieľať mestská časť. Tá pri projekte spolupracuje aj s mestskými časťami Rusovce, Jarovce, Čunovo a deviatimi prihraničnými rakúskymi obcami.

SkryťVypnúť reklamu

V minulom roku bola pre korčuliarov a cyklistov sprístupnená Dolnozemská zelená cesta s dĺžkou 4,5 km. Jej vybudovanie stálo 1 300 eur. V rámci projektu bol vyčistený a upravený povrch, na 17 kontaktných miestach osadili informačné tabule. Samospráva by však mala v projekte budovania cyklotrás pokračovať podľa schválenej koncepcie aj v ďalších rokoch. Koncepcia pritom počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica.

V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 377
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 189
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 522
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 442
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 773
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 009
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 939
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 598
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 979
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 539
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 611
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 644
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 232
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 987
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 342
  8. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 055
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu