SME

V Petržalke by mala pribudnúť Kopčianska zelená cesta

V bratislavskej Petržalke by mala aj v tomto roku pribudnúť nová zelená cesta, tzv. Greenway. Ide o ďalšiu verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky a rekreačný beh.

BRATISLAVA. V bratislavskej Petržalke by mala aj v tomto roku pribudnúť nová zelená cesta, tzv. Greenway. Ide o ďalšiu verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Tentoraz pôjde o Kopčiansku zelenú cestu. Tá by mala spojiť Viedenskú cestu s Petržalským korzom a vyústiť v rakúskej obci Kittsee, s jej výstavbou by sa malo začať na jar. Ako ďalej informoval hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy, pozdĺž cesty budú osadené informačné a orientačné tabule. Pribudnú tiež oddychové zóny s mobiliárom, teda lavičkami, odpadkovými košmi či stojiskami na bicykle. Takmer 90-tisíc eur by malo ísť z eurofondov, piatimi percentami by sa mala podieľať mestská časť. Tá pri projekte spolupracuje aj s mestskými časťami Rusovce, Jarovce, Čunovo a deviatimi prihraničnými rakúskymi obcami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V minulom roku bola pre korčuliarov a cyklistov sprístupnená Dolnozemská zelená cesta s dĺžkou 4,5 km. Jej vybudovanie stálo 1 300 eur. V rámci projektu bol vyčistený a upravený povrch, na 17 kontaktných miestach osadili informačné tabule. Samospráva by však mala v projekte budovania cyklotrás pokračovať podľa schválenej koncepcie aj v ďalších rokoch. Koncepcia pritom počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica.

V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 876
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 539
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 643
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 498
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 275
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 213
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 996
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 055
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 18 150
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 170
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 790
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 265
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 837
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 492
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 997
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 496
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu