CHORVÁTSKY GROB. Developér zo spoločnosti Grunt, ktorá vlastní väčšinu pozemkov v celkovej rozlohe 193 hektárov, hodlá na zelenej lúke postaviť okolo 5000 bytových jednotiek vidieckeho i mestského charakteru, od jednopodlažných až po sedempodlažné budovy.
Projekty, pracovne nazvané City s prívlastkami Spark, Old, Park a iné, developér spolu s architektmi a projektantmi predstavil na verejnom zhromaždení obyvateľov Chorvátskeho Grobu, ktoré sa uskutočnilo z večera nadnes v priestoroch obecného úradu. Vo vecnej diskusii občania nenamietali proti architektonickej vizualizácii nových sídlisk, avšak jednoznačne dali najavo, že výstavba nového mesta je pre danú lokalitu premrštená a vážne naruší vidiecky charakter obce.
Developér ich nedokázal presvedčiť hneď v niekoľkých rovinách. Prvou bola predovšetkým dopravná infraštruktúra. Tá sa odvolávala na nultý diaľničný okruh D4 a jeho prepojenie na D1, južný vajnorský obchvat, diaľničnú križovatku na D1 s prípojmi na lokalitu v oblasti Triblavina, rekonštrukciu a rozšírenie starej Cesty na Senec, obchvat cestou II. triedy od Slovenského Grobu až po Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji a dokonca aj prímestskou železničnou dopravou zo železničnej stanice vo Vajnoroch. Občania konštatovali, že na všetky tieto investície developér nemá dosah, lebo na ne má nezastupiteľný rozhodujúci podiel štát, Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Železnice SR, Bratislavský samosprávny kraj, hlavné mesto Bratislava a kontaktné obecné zastupiteľstvá. Preto občania vyslovili obavy, že ak by bolo vydané stavebné rozhodnutie a povolenie na výstavbu nového mesta, naďalej by zostala k dispozícii jediná príjazdová cesta z Vajnôr na Slovenský Grob, ktorá je už v súčasnosti dopravne preťažená.
Nie menšie výhrady mali aj proti systému odvodu dažďovej vody z rozsiahlej zastavanej plochy, ktorá by mala viesť do malého plytkého potoka Čierna Voda, čo by na stále podmočenom podloží hrozilo permanentnými záplavami. Nezanedbateľnou bola aj pripomienka ohrozenia blízkej Štátnej prírodnej rezervácie Šúr.
Petíciu proti zmene územného plánu zóny Chorvátskeho Grobu v časti Čierna Voda až Triblavina už vyhlásil Miestny úrad bratislavskej mestskej časti Vajnory. Lokalita je v smere medzi Bratislavou a Pezinkom dosiaľ sprístupnená prakticky jedinou úzkou cestou, ktorú denne už teraz využíva okolo 20.000 vodičov. "Tranzitne vedie historickým jadrom Vajnôr. Doprava na Roľníckej ulici pravidelne kolabuje v rannej a večernej špičke. Už sme tu mali tri smrteľné dopravné úrazy. Ako viem, ani samotní obyvatelia Chorvátskeho Grobu nesúhlasia s tým, aby sa rozsiahlou výstavbou zmenil vidiecky charakter obce na mestské sídlisko," uviedol pre TASR starosta Vajnôr Ján Mrva.