SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Nosný systém cez Starý most by mal stáť 77 miliónov eur

Spoločnosť Metro Investing, s.r.o. by mala vyhlásiť verejné obstarávanie na výstavbu nového nosného systému bratislavskej mestskej hromadnej dopravy v úseku Janíkov dvor-Šafárikovo námestie 26. apríla tohto roku

BRATISLAVA. Nosný systém mestskej hromadnej dopravy cez bratislavský Starý most by mal stáť 77,678 mil. eur. Ako vyplýva z predbežného oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania, spoločnosť Metro Investing, s.r.o. by mala vyhlásiť verejné obstarávanie na výstavbu nového nosného systému hromadnej dopravy v úseku Janíkov dvor-Šafárikovo námestie 26. apríla tohto roku. V rámci projektu by sa mala zabezpečiť rekonštrukcia bratislavského Starého mosta cez Dunaj, vybudovanie novej estakády pri petržalskom štadióne Artmédia, rozšírenie estakády na Einsteinovej ulici a rekonštrukcia a vybudovanie novej električkovej trate v úseku Bosáková ulica-Šafárikovo námestie.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vyplýva z internetovej stránky spoločnosti Metro Investing, sanácia pilierov pod cestnou časťou Starého mosta v súvislosti s budovaním modernej električkovej trate do Petržalky sa začala 15. januára tohto roka. Spoločnosť Alfa 04 už v novembri minulého roka odovzdala projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie stavby Nosný systém mestskej hromadnej dopravy, úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie, 1. časť Bosákova ulica - Šafárikovo námestie. V projekte je vypracovaná alternatíva rekonštrukcie železničného mosta pre dve koľaje, dve lávky pre peších a cyklistov. V súčasnosti sa spracúva dokumentácia pre stavebné povolenie a verejné obstarávanie pre zhotoviteľa. V rozpočte na rok 2010 bolo vyčlenených 6 mil. eur na tento projekt.

Začiatky projektu Nosného dopravného systému na báze rýchlej električky siahajú do roku 2003. Dôležitou súčasťou výstavby prvej etapy nosného dopravného systému bude prestavba najstaršieho bratislavského mosta cez Dunaj, ktorého umiestnenie pochádza z konca 19. storočia. V súčasnosti je na ňom nevyužívaná železničná trať, komunikácia a pešia lávka. Hlavné mesto podpísalo s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnicami SR v apríli 2007 Memorandum o spoločnom postupe v príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Hlavného mesta SR Bratislavy budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej koľajovej dopravy a železničnej koľajovej dopravy. V decembri 2008 hlavné mesto so Železnicami SR podpísalo zmluvu o uzatvorení budúcich zmlúv pri spolupráci na zabezpečení združenej investície.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Metro Investing, ktorá je dcérskou spoločnosťou firmy Metro Bratislava, a.s. sa zaoberá realizáciou inžinierskej činnosti a stavebným dozorom. Spoločnosť Metro Bratislava vznikla v roku 1997 uznesením Mestského zastupiteľstva Bratislavy. Ako vyplýva z internetovej stránky spoločnosti, v súčasnosti sú v podniku akcionármi Hlavné mesto SR (66 %) a Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (34 %).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 448
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 11 151
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 000
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 621
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 196
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 737
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 346
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 627
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 876
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 790
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 785
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 805
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 611
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 654
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 365
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu