SME

Nosný systém cez Starý most by mal stáť 77 miliónov eur

Spoločnosť Metro Investing, s.r.o. by mala vyhlásiť verejné obstarávanie na výstavbu nového nosného systému bratislavskej mestskej hromadnej dopravy v úseku Janíkov dvor-Šafárikovo námestie 26. apríla tohto roku

BRATISLAVA. Nosný systém mestskej hromadnej dopravy cez bratislavský Starý most by mal stáť 77,678 mil. eur. Ako vyplýva z predbežného oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania, spoločnosť Metro Investing, s.r.o. by mala vyhlásiť verejné obstarávanie na výstavbu nového nosného systému hromadnej dopravy v úseku Janíkov dvor-Šafárikovo námestie 26. apríla tohto roku. V rámci projektu by sa mala zabezpečiť rekonštrukcia bratislavského Starého mosta cez Dunaj, vybudovanie novej estakády pri petržalskom štadióne Artmédia, rozšírenie estakády na Einsteinovej ulici a rekonštrukcia a vybudovanie novej električkovej trate v úseku Bosáková ulica-Šafárikovo námestie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako vyplýva z internetovej stránky spoločnosti Metro Investing, sanácia pilierov pod cestnou časťou Starého mosta v súvislosti s budovaním modernej električkovej trate do Petržalky sa začala 15. januára tohto roka. Spoločnosť Alfa 04 už v novembri minulého roka odovzdala projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie stavby Nosný systém mestskej hromadnej dopravy, úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie, 1. časť Bosákova ulica - Šafárikovo námestie. V projekte je vypracovaná alternatíva rekonštrukcie železničného mosta pre dve koľaje, dve lávky pre peších a cyklistov. V súčasnosti sa spracúva dokumentácia pre stavebné povolenie a verejné obstarávanie pre zhotoviteľa. V rozpočte na rok 2010 bolo vyčlenených 6 mil. eur na tento projekt.

Začiatky projektu Nosného dopravného systému na báze rýchlej električky siahajú do roku 2003. Dôležitou súčasťou výstavby prvej etapy nosného dopravného systému bude prestavba najstaršieho bratislavského mosta cez Dunaj, ktorého umiestnenie pochádza z konca 19. storočia. V súčasnosti je na ňom nevyužívaná železničná trať, komunikácia a pešia lávka. Hlavné mesto podpísalo s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnicami SR v apríli 2007 Memorandum o spoločnom postupe v príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Hlavného mesta SR Bratislavy budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej koľajovej dopravy a železničnej koľajovej dopravy. V decembri 2008 hlavné mesto so Železnicami SR podpísalo zmluvu o uzatvorení budúcich zmlúv pri spolupráci na zabezpečení združenej investície.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Metro Investing, ktorá je dcérskou spoločnosťou firmy Metro Bratislava, a.s. sa zaoberá realizáciou inžinierskej činnosti a stavebným dozorom. Spoločnosť Metro Bratislava vznikla v roku 1997 uznesením Mestského zastupiteľstva Bratislavy. Ako vyplýva z internetovej stránky spoločnosti, v súčasnosti sú v podniku akcionármi Hlavné mesto SR (66 %) a Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (34 %).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 995
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 845
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 193
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 435
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 070
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 632
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 213
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 027
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 002
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 43 111
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 362
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 043
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 118
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 18 356
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 586
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu