SME

Bratislava chce ľudí prilákať aj na hokej

Návštevníkov je menej aj pre krach SkyEurope. Mesto plánuje propagačnú kampaň s Ryanairom

Mesto sa v Inchebe predstavilo aj novou kampaňou. Zaujať ňou chce i na najbližšom veľtrhu  cestovného ruchu v Prahe.Mesto sa v Inchebe predstavilo aj novou kampaňou. Zaujať ňou chce i na najbližšom veľtrhu cestovného ruchu v Prahe. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Oficiálne štatistiky návštevnosti ešte nie sú známe. Mesto tvrdí, že prepad nie je dramatický.

BRATISLAVA. Nakoľko kríza postihla turistický ruch v Bratislave, presne ukážu až výsledky štatistického úradu vyhodnotené k 31. decembru 2009. Tie ešte známe nie sú. Mesto však už teraz odhaduje, že podľa počtu prenocovaní bude pokles asi desať až dvanásť percent. Čísla v štatistike môže ešte pozmeniť december, ktorý bol vďaka Silvestru turisticky silným.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je to odlev, veľmi zlý bol najmä prvý kvartál 2009, potom sa to ustálilo,“ hovorí Milan Vajda, vedúci oddelenia marketingu a cestovného ruchu magistrátu. „Dá sa povedať, že potom čísla dosiahli porovnateľné hodnoty s rokom 2008, ktorý bol v histórii Bratislavy rekordným.“

SkryťVypnúť reklamu

Za minulý rok mesto z dane za ubytovanie získalo 2,6 milióna eur, čo je asi o 400-tisíc eur menej než minulý rok. „Sme na úrovni približne spred dvoch rokov,“ reaguje Vajda. „Nie je to taký dramatický prepad do historických hĺbok.“

K odlevu návštevnosti prispel Bratislave aj minuloročný krach SkyEurope.

Kľúčový Ryanair

Mesto na tento rok plánuje kampaň s Ryanairom. Vajda dodal, že ju chcú viesť v dvoch vlnách, začiatok na jar a druhú etapu koncom jesene. Plánovaná je napríklad printová inzercia, internetová reklama či palubný magazín.

Celkové náklady na tohtoročnú kampaň s Ryanairom mesto odhaduje na 50-tisíc eur. „S Ryanairom robiť musíme, ostal nám ako kľúčový dopravca do Bratislavy,“ vraví Vajda. „Bez spojenia nie je šanca zvýšiť čísla návštevnosti. Môžeme aj zaplaviť Európu kampaňou.“

SkryťVypnúť reklamu

Hokej vyskúša mesto

Bratislava láka návštevníkov aj veľkými podujatiami. Minulý rok nečakanú revolúciu spôsobila v meste napríklad októbrová, kritizovaná i pochvaľovaná, svetová výstava psov. Vajda tvrdí, že z hľadiska turizmu bola výstava veľkým úspechom, ktorý v októbri dokázal hotelierov „zahojiť“.

Na budúci rok Bratislavu čakajú pre turizmus veľmi dôležité majstrovstvá sveta v hokeji. Očakáva sa nápor fanúšikov a hostí. Mesto už plánuje ich propagáciu na svetových veľtrhoch. „S témou majstrovstiev pôjdeme tento rok na štokholmský veľtrh,“ vraví Vajda.

Hlavná hala dnes prestavovaného zimného štadióna Ondreja Nepelu, v ktorom majú byť majstrovstvá, by mala byť hotová do novembra 2010, tréningové haly s podzemnými garážami do konca februára 2011.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník už minulý rok hovoril, že majstrovstvá budú pre MHD najťažšou skúškou kapacity za uplynulé desaťročie.

bratislava_res.jpg

Na veľtrhu mesto ľudí pozývalo do kokteilbaru. Pútačom bol slogan – v Bratislave nájdeš všetko.
FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 363
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 060
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 096
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 918
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 912
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 623
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 373
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 046
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 785
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 325
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 618
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 858
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 683
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 860
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťZatvoriť reklamu