SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Projekt TEN-T 17 má územné rozhodnutia

BRATISLAVA 20. januára (SITA) - Projekt prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štuttgart-Viedeň-Bratislava, dostal územné rozhodnutia pre obe časti.

Ide o vybudovanie železničnej trasy z predmestia do Petržalky ako aj napojenie Letiska M. R. Štefánika. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa projektantskej spoločnosti Dopravoprojekt Petra Pauerová. Územné konania ukončili stavebné úrady všetkých štyroch poverených bratislavských mestských častí. Týka sa to Petržalky, Starého Mesta, Nového Mesta a Ružinova. "Stavebné úrady vydali územné rozhodnutia k umiestneniu stavby ako prvostupňový správny orgán. Spoločnosť očakáva nadobudnutie ich právoplatnosti," povedala Pauerová.

SkryťVypnúť reklamu

Územné rozhodnutie pre prvú časť stavby, teda prepojenia koridorov Bratislava predmestie - Bratislava filiálka - Bratislava Petržalka, vydal stavebný úrad v Starom Meste. Druhá časť stavby týkajúca sa napojenia letiska spadá zasa do gescie stavebných úradov v Petržalke, Novom Meste a Ružinove. "Po vydaní územných rozhodnutí začala spoločnosť intenzívne prípravné práce na dokumentácii pre stavebné povolenie," uviedla Pauerová.

Hovorkyňa zároveň potvrdila, že pre projekt je nevyhnutná asanácia viac ako 80 garáží na Kukučínovej ulici v Novom Meste. "Projekt TEN-T je stavbou vo verejnom záujme a má dôležitý dopad ako pre hlavné mesto Slovenska - Bratislavu, tak aj pre železničné spojenie významných európskych miest v rámci európskej magistrály," konštatovala Pauerová. Trasovanie projektu je pritom v súlade so zmenami a doplnkami územného plánu mesta. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako investor stavby však zároveň potvrdili, že garáže budú vysporiadané rovnako, ako každá stavba, ktorej sa projekt dotkne. "Najprv sa vypracuje znalecký posudok, ktorý garáže ohodnotí a určí cenu," uviedla pre agentúru SITA zástupkyňa riaditeľa pre komunikáciu s médiami ŽSR Dana Hurtová. Konkrétna suma zatiaľ známa nie je, keďže sa projekt podľa nej ešte rieši.

SkryťVypnúť reklamu

Prvú časť projektu TEN-T tvorí stavba od železničnej stanice Predmestie cez dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Trasa by mala byť dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km by malo byť v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť 40 metrov pod povrchom. Druhú časť projektu tvorí napojenie Letiska M. R. Štefánika. Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 920
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 810
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 072
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 540
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 346
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 141
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 676
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 369
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 483
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 724
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 242
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 679
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 016
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 441
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 357
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu