SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Projekt TEN-T 17 má územné rozhodnutia

Projekt prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štuttgart-Viedeň-Bratislava, dostal územné rozhodnutia pre obe časti.

BRATISLAVA. Ide o vybudovanie železničnej trasy z predmestia do Petržalky ako aj napojenie Letiska M. R. Štefánika. Pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa projektantskej spoločnosti Dopravoprojekt Petra Pauerová. Územné konania ukončili stavebné úrady všetkých štyroch poverených bratislavských mestských častí. Týka sa to Petržalky, Starého Mesta, Nového Mesta a Ružinova. "Stavebné úrady vydali územné rozhodnutia k umiestneniu stavby ako prvostupňový správny orgán. Spoločnosť očakáva nadobudnutie ich právoplatnosti," povedala Pauerová.

SkryťVypnúť reklamu

Územné rozhodnutie pre prvú časť stavby, teda prepojenia koridorov Bratislava predmestie - Bratislava filiálka - Bratislava Petržalka, vydal stavebný úrad v Starom Meste. Druhá časť stavby týkajúca sa napojenia letiska spadá zasa do gescie stavebných úradov v Petržalke, Novom Meste a Ružinove. "Po vydaní územných rozhodnutí začala spoločnosť intenzívne prípravné práce na dokumentácii pre stavebné povolenie," uviedla Pauerová.

Hovorkyňa zároveň potvrdila, že pre projekt je nevyhnutná asanácia viac ako 80 garáží na Kukučínovej ulici v Novom Meste. "Projekt TEN-T je stavbou vo verejnom záujme a má dôležitý dopad ako pre hlavné mesto Slovenska - Bratislavu, tak aj pre železničné spojenie významných európskych miest v rámci európskej magistrály," konštatovala Pauerová. Trasovanie projektu je pritom v súlade so zmenami a doplnkami územného plánu mesta. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako investor stavby však zároveň potvrdili, že garáže budú vysporiadané rovnako, ako každá stavba, ktorej sa projekt dotkne. "Najprv sa vypracuje znalecký posudok, ktorý garáže ohodnotí a určí cenu," uviedla pre agentúru SITA zástupkyňa riaditeľa pre komunikáciu s médiami ŽSR Dana Hurtová. Konkrétna suma zatiaľ známa nie je, keďže sa projekt podľa nej ešte rieši.

SkryťVypnúť reklamu

Prvú časť projektu TEN-T tvorí stavba od železničnej stanice Predmestie cez dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Trasa by mala byť dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km by malo byť v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť 40 metrov pod povrchom. Druhú časť projektu tvorí napojenie Letiska M. R. Štefánika. Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 734
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 136
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 501
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 164
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 254
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 365
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 894
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 010
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 788
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 4 000
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 665
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 653
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu