SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Bratislava s chodcami nepočíta

Nedávno postavené garáže na Kollárovom námestí museli uzavrieť. Na strope sú praskliny.

Kollárovo námestie. Mesto plánuje pod tunajším parkom vybudovať niekoľkopodlažnú garáž s kapacitou okolo päťsto parkovacích miest.Kollárovo námestie. Mesto plánuje pod tunajším parkom vybudovať niekoľkopodlažnú garáž s kapacitou okolo päťsto parkovacích miest. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

Aktivisti upozorňujú, že problém s garážou na Kollárovom námestí sa môže zopakovať aj pri výstavbe vedľajšej garáže.

STARÉ MESTO. Ani nie pred tromi rokmi dostavená budova na Kollárovom námestí s názvom Park One uzavrela svoje podzemné garáže. Ľudia upozornili, že len nedávno postavené garáže majú na stropoch aj vozovke praskliny a poukázali aj na ohradenie chodníka. O havarijnom stave garáží hovorilo tiež mesto.

Informácie potvrdila spoločnosť CB Richard Ellis, ktorá projekt Park One zastrešuje. Tvrdí, že garáž spoločnosť reklamovala a po pohybe stavby a objavení puklín ju dočasne uzavrela. Teraz tam prebiehajú sanačné práce. Opravy by sa mali skončiť v pondelok. Autá z nefungujúcej garáže vraj majú státie zatiaľ zabezpečené v garáži Vinci park a garáži hotela Tatra.

Mesto dnes vyzvalo majiteľa budovy, aby zábrany z chodníka do zajtra odstránil, povedala Mária Račková z magistrátu.

Deväťposchodovú administratívnu budovu začali na námestí stavať v roku 2005, dokončená bola asi o dva roky. Investorom bola developerská spoločnosť Converge Capital.

Vrátiť chodníky chodcom

Na pukliny a parkovanie áut pred budovou aj v súvislosti s plánovanou výstavbou susednej podzemnej garáže pod parkom na Kollárovom upozornila Zora Pauliniová, konzultantka programu Priestory, ktorý sa venuje navrhovaniu verejných priestranstiev.

„Záber námestí, parkov a školských ihrísk vrátane v súčasnosti plánovanej výstavby garáží na tomto istom námestí iba ukazuje, že ideme presne opačným smerom ako najbližšie mestá Viedeň či Brno,“ vraví Pauliniová. Upozorňuje, že hlavné pešie ťahy v mesta sú plné bariér - parkujúcich áut, reklamných panelov, zle osadených stĺpikov či stavebných dvorov. „Je čas vrátiť chodníky chodcom,“ dodáva Pauliniová.

Staromestský poslanec Ivan Bútora tvrdí, že chodcom sa na magistráte nevenuje nikto. Sám pracuje na pripomienkovaní Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Bratislavy, čo sa týka hlavných peších ťahov – Kollárovo námestie, Mickiewiczova ulica. „Pripomienkujeme územný plán zóny Dunajskej ulice,“ dodal Bútora. Aj tam je totiž vraj plánované budovanie veľkej podzemnej garáže.

Pod zemou sa stavať môže

Koncom decembra mesto vyhlásilo tender na dlhodobý nájom pozemkov na Kollárovom námestí s cieľom vybudovať a prevádzkovať garáž pod tunajším parkom. Zeleň sa má vraj zrevitalizovať. Kapacita garáže má byť až päťsto miest. Výsledky súťaže chcú do konca júla.

So súťažou mesto na zmenu územného plánu, ktorú pripravuje, nečakalo. Platný územný plán totiž hovorí, že parking garáže sú na týchto pozemkoch neprípustné, no či to platí aj pre podzemné garáže, záleží od výkladu. Ak by prešla zmena územného plánu, parking garáže by boli neprípustné len nad povrchom. Zámer kritizovali občianski aktivisti, nad garážami vraj nemôžu rásť veľké stromy.

Peší a aktivisti

  • Aktivisti tvrdia, že mesto na chodcov nemyslí, plánuje budovanie viacerých podzemných garáží, no nie peších zón.
  • Opačný trend nezahusťovania centra autami preferujú v súčasnosti napríklad českí susedia – Plzeň, Brno majú prijaté generely pešej dopravy.
  • Generel pre peších Bratislave chýba.
  • Absentuje aj koncepcia cyklistickej dopravy.

auta_res.JPG

Priestor pre parkovanie áut je vyhradený aj pred a na bokoch budovy.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  3. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  4. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  1. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  2. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  3. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  4. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  5. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  6. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  7. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  10. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 990
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 882
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 622
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 850
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 854
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 229
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 243
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 076
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 076
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 1 774
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 690
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 288
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 870
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 727
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 358
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 251
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 656
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 578
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu