SME

Metro pôjde až do Trnavy

Metro sa do 50 kilometrov rozšíri aj do regiónu, pôjde do Malaciek, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy. Poslanci mesta to včera schválili v novej koncepcii metra, ktorá definitívne zavrhla ľahké pneumatikové metro a potvrdila spojenie metra a železnice.

Rozšírenie do regiónov je jednou z podmienok, aby novú koncepciu prijala vláda a poskytla na ňu garanciu.

Za rozšírenie rýchlodráhy do regiónu loboval predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman, ktorý verí, že obohratý evergeen opakovaného projektovania bez realizácie sa skončil. Metro bude podľa neho využité o dve tretiny viac a o tretinu lacnejšie, lebo naň prispejú aj iné mestá. „Donesie to nový spôsob života do regiónu. Uvažuje sa tiež o prepojení s rakúskymi železnicami, ktoré sú tomuto riešeniu naklonené. Okrem toho máme na tento projekte šancu získať finančnú pomoc z predvstupových fondov Európskej únie.“ Podstatná časť výstavby by sa mala financovať z ruských deblokácií, dohoda zatiaľ neexistuje, iba prísľub. Zmeniť by sa mal aj podiel v akciovej spoločnosti mesta Metro, ktorej nápňou je výstavba metra. Z 34 percent, ktoré vlastní štát, bude 20 percent v Bratislavskom samosprávnom kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štyristo miliónov, ktoré sa doteraz vložili do projektov ľahkého metra, sa sčasti vyhodilo von oknom, i keď predstavitelia mesta tvrdia, že časť projektov sa využije v novej koncepcii. Ďalšie projektovanie by vraj nemalo presiahnuť 50 miliónov korún. Koncepcia navrhuje iný typ metra, zmení typ koľajníc, spôsob razenia tunela v podzemnej časti. Pozemky, na ktorých doteraz platila stavebná uzávera, tiež prešli zmenami. Cez mnohé sa natiahli inžinierske siete a niektoré sa zastavali. Prispôsobenie projektov novým podmienkam bude stáť peniaze, ktoré môžu posunúť hranicu 50 miliónov. Ako povedal primátor Jozef Moravčík, s projektovaním sa nezačne, kým nebude zdroj financovania metra dohodnutý. Prvá etapa Janíkov dvor, Petržalka – hlavná stanica by sa mala začať stavať v roku 2005. (dro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 669
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 149
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 828
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 176
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 173
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 495
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 308
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 273
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 003
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 061
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 477
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 934
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 025
  6. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 7 873
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 268
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 514
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu