Metro pôjde až do Trnavy

Metro sa do 50 kilometrov rozšíri aj do regiónu, pôjde do Malaciek, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy. Poslanci mesta to včera schválili v novej koncepcii metra, ktorá definitívne zavrhla ľahké pneumatikové metro a potvrdila spojenie metra a železnice.

Rozšírenie do regiónov je jednou z podmienok, aby novú koncepciu prijala vláda a poskytla na ňu garanciu.

Za rozšírenie rýchlodráhy do regiónu loboval predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman, ktorý verí, že obohratý evergeen opakovaného projektovania bez realizácie sa skončil. Metro bude podľa neho využité o dve tretiny viac a o tretinu lacnejšie, lebo naň prispejú aj iné mestá. „Donesie to nový spôsob života do regiónu. Uvažuje sa tiež o prepojení s rakúskymi železnicami, ktoré sú tomuto riešeniu naklonené. Okrem toho máme na tento projekte šancu získať finančnú pomoc z predvstupových fondov Európskej únie.“ Podstatná časť výstavby by sa mala financovať z ruských deblokácií, dohoda zatiaľ neexistuje, iba prísľub. Zmeniť by sa mal aj podiel v akciovej spoločnosti mesta Metro, ktorej nápňou je výstavba metra. Z 34 percent, ktoré vlastní štát, bude 20 percent v Bratislavskom samosprávnom kraji.

Štyristo miliónov, ktoré sa doteraz vložili do projektov ľahkého metra, sa sčasti vyhodilo von oknom, i keď predstavitelia mesta tvrdia, že časť projektov sa využije v novej koncepcii. Ďalšie projektovanie by vraj nemalo presiahnuť 50 miliónov korún. Koncepcia navrhuje iný typ metra, zmení typ koľajníc, spôsob razenia tunela v podzemnej časti. Pozemky, na ktorých doteraz platila stavebná uzávera, tiež prešli zmenami. Cez mnohé sa natiahli inžinierske siete a niektoré sa zastavali. Prispôsobenie projektov novým podmienkam bude stáť peniaze, ktoré môžu posunúť hranicu 50 miliónov. Ako povedal primátor Jozef Moravčík, s projektovaním sa nezačne, kým nebude zdroj financovania metra dohodnutý. Prvá etapa Janíkov dvor, Petržalka – hlavná stanica by sa mala začať stavať v roku 2005. (dro)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 694
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 911
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 651
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 293
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 168
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 883
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 452
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 354
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 152
  10. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 090