SME

Metro pôjde až do Trnavy

Metro sa do 50 kilometrov rozšíri aj do regiónu, pôjde do Malaciek, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy. Poslanci mesta to včera schválili v novej koncepcii metra, ktorá definitívne zavrhla ľahké pneumatikové metro a potvrdila spojenie metra a železnice.

Rozšírenie do regiónov je jednou z podmienok, aby novú koncepciu prijala vláda a poskytla na ňu garanciu.

Za rozšírenie rýchlodráhy do regiónu loboval predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman, ktorý verí, že obohratý evergeen opakovaného projektovania bez realizácie sa skončil. Metro bude podľa neho využité o dve tretiny viac a o tretinu lacnejšie, lebo naň prispejú aj iné mestá. „Donesie to nový spôsob života do regiónu. Uvažuje sa tiež o prepojení s rakúskymi železnicami, ktoré sú tomuto riešeniu naklonené. Okrem toho máme na tento projekte šancu získať finančnú pomoc z predvstupových fondov Európskej únie.“ Podstatná časť výstavby by sa mala financovať z ruských deblokácií, dohoda zatiaľ neexistuje, iba prísľub. Zmeniť by sa mal aj podiel v akciovej spoločnosti mesta Metro, ktorej nápňou je výstavba metra. Z 34 percent, ktoré vlastní štát, bude 20 percent v Bratislavskom samosprávnom kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štyristo miliónov, ktoré sa doteraz vložili do projektov ľahkého metra, sa sčasti vyhodilo von oknom, i keď predstavitelia mesta tvrdia, že časť projektov sa využije v novej koncepcii. Ďalšie projektovanie by vraj nemalo presiahnuť 50 miliónov korún. Koncepcia navrhuje iný typ metra, zmení typ koľajníc, spôsob razenia tunela v podzemnej časti. Pozemky, na ktorých doteraz platila stavebná uzávera, tiež prešli zmenami. Cez mnohé sa natiahli inžinierske siete a niektoré sa zastavali. Prispôsobenie projektov novým podmienkam bude stáť peniaze, ktoré môžu posunúť hranicu 50 miliónov. Ako povedal primátor Jozef Moravčík, s projektovaním sa nezačne, kým nebude zdroj financovania metra dohodnutý. Prvá etapa Janíkov dvor, Petržalka – hlavná stanica by sa mala začať stavať v roku 2005. (dro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 211
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 046
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 065
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 761
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 174
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 633
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu