SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Telefón v call centre nezvoní často

S novým číslom prišlo aj platenie. Dvanásť ľudí vybavilo za rok okolo 700 hovorov.

Najviac telefonátov na call centrum sa týkalo zimnej údržby ciest.  Ľudia telefonovali aj pre verejné osvetlenie, zničené a chýbajúce dopravné značky či výtlky.Najviac telefonátov na call centrum sa týkalo zimnej údržby ciest. Ľudia telefonovali aj pre verejné osvetlenie, zničené a chýbajúce dopravné značky či výtlky. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Za rok vybavilo call centrum magistrátu okolo sedemsto telefonátov. Pracuje tam dvanásť ľudí.

BRATISLAVA. Mestská linka s číslom 17 100, kam ľudia nahlasujú nedostatky týkajúce sa správy ciest, funguje už vyše roka. Jej zavedenie stálo 4979 eur.

Od spustenia linky v novembri 2008 vybavila služba za rok okolo sedemsto telefonátov. K najčastejším dôvodom telefonovania patrila podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej zimná údržba ciest. Ľudia ďalej telefonovali pre verejné osvetlenie, zničené a chýbajúce dopravné značky, výtlky či poškodenie a znečistenie ciest.

Pokles telefonátov priznali

Keď v novembri 2008 mesto linku predstavovalo verejnosti, uvádzalo ju ako bezplatnú. Ľudia začali za telefonovanie platiť vo februári, keď prišlo k zmene čísla na 17 100. Pôvodne totiž call centrum fungovalo so zložitým číslom 0850 211 525. Za minútový telefonát z pevnej linky zaplatí teraz človek do 0,162 eura (4,88 koruny). Pri volaní z mobilu závisí cena od tarify mobilného operátora. O spoplatnení linky mesto ľudí špeciálne neinformovalo.

„Čo sa týka telefónneho čísla, mesto ho zmenilo preto, aby bolo ľahko zapamätateľné,“ vraví Chudinová. „Žiaľ, takéto ľahko zapamätateľné čísla poskytujú operátori za poplatok.“

Po zmene čísla a spoplatnení sa počet telefonátov podľa Chudinovej znížil asi o tridsať percent. „Nedá sa však presne povedať, či to bolo z dôvodu spoplatnenia, alebo z iných dôvodov, napríklad končiaca sa zimná sezóna, číslo sa menilo vo februári,“ povedala hovorkyňa. Podľa vyhodnotení telefonátov call centra ľudia v zime volali totiž viac než v lete.

Dvanásť zamestnancov

Call centrum, ktoré ročne vybavilo okolo sedemsto hovorov, obsluhuje dvanásť pracovníkov pohotovostnej služby magistrátu, ktorí majú na starosti dispečing. Nepracujú teda len na pre call centrum. Na jedného zamestnanca vychádza v prepočte iba okolo päť vybavených telefonátov mesačne. Zrušiť túto linku mesto zatiaľ neplánuje.

Pracovníci centra sú k dispozícii, ako tvrdí Chudinová, každý deň aj po pracovnom čase, v noci, ako aj cez víkend či sviatok. Linka funguje 24 hodín. Keď človek nahlási na call centrum poruchu či nedostatok, operátor má informovať správcu cesty. Ak cestu nemá v správe magistrát, dispečer dá volajúcemu číslo na zodpovednú osobu.

„Každý nahlásený problém sa vyriešil alebo odovzdal zodpovednej osobe,“ dodala hovorkyňa. Podobnú linku venujúcu sa iným problémom mesto teraz zaviesť nechce. Dôvodom sú vraj peniaze. „Vzhľadom na nedostatok finančných prostriedkov mesto zatiaľ neplánuje rozširovať túto službu,“ povedala Chudinová.

Mesto minulý týždeň uvažovalo aj nad zriadením telefonického infocentra, ktoré malo cestujúcim radiť o náhradných trasách. Motiváciou bola blokáda kamiónmi a dopravná situácia na Rožňavskej. Teraz ho už zriadiť neplánujeme, povedal viceprimátor Milan Cílek (Občiansky klub). Infocentrum by vraj spustili len vtedy, ak by aj naďalej nepremávala mestská hromadná doprava.

Call centrum v číslach

  • 15. novembra 2008 – spustenie mestského call centra. Služba bola predstavená verejnosti ako bezplatná. Pôvodné číslo – 0850 211 525.
  • 15. novembra 2008 – 3. decembra 2009 vybavili dispečeri 701 hovorov.
  • 12. februára 2009 zmena čísla na 17 100. Za hovor na call centrum začali ľudia platiť.
  • Minútový telefonát z pevnej linky stojí do 0,162 eura (4,88 koruny). Pri volaní z mobilu závisí cena od tarify mobilného operátora.
  • V call centre je zamestnaných 12 ľudí, služba funguje nonstop, za rok riešili okolo 700 volaní.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 920
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 810
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 072
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 540
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 346
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 141
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 676
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 365
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 465
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 724
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 236
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 675
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 7 943
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 428
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 357
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu