SME

Telefón v call centre nezvoní často

S novým číslom prišlo aj platenie. Dvanásť ľudí vybavilo za rok okolo 700 hovorov.

Najviac telefonátov na call centrum sa týkalo zimnej údržby ciest.  Ľudia telefonovali aj pre verejné osvetlenie, zničené a chýbajúce dopravné značky či výtlky.Najviac telefonátov na call centrum sa týkalo zimnej údržby ciest. Ľudia telefonovali aj pre verejné osvetlenie, zničené a chýbajúce dopravné značky či výtlky. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

Za rok vybavilo call centrum magistrátu okolo sedemsto telefonátov. Pracuje tam dvanásť ľudí.

BRATISLAVA. Mestská linka s číslom 17 100, kam ľudia nahlasujú nedostatky týkajúce sa správy ciest, funguje už vyše roka. Jej zavedenie stálo 4979 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od spustenia linky v novembri 2008 vybavila služba za rok okolo sedemsto telefonátov. K najčastejším dôvodom telefonovania patrila podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej zimná údržba ciest. Ľudia ďalej telefonovali pre verejné osvetlenie, zničené a chýbajúce dopravné značky, výtlky či poškodenie a znečistenie ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Pokles telefonátov priznali

Keď v novembri 2008 mesto linku predstavovalo verejnosti, uvádzalo ju ako bezplatnú. Ľudia začali za telefonovanie platiť vo februári, keď prišlo k zmene čísla na 17 100. Pôvodne totiž call centrum fungovalo so zložitým číslom 0850 211 525. Za minútový telefonát z pevnej linky zaplatí teraz človek do 0,162 eura (4,88 koruny). Pri volaní z mobilu závisí cena od tarify mobilného operátora. O spoplatnení linky mesto ľudí špeciálne neinformovalo.

„Čo sa týka telefónneho čísla, mesto ho zmenilo preto, aby bolo ľahko zapamätateľné,“ vraví Chudinová. „Žiaľ, takéto ľahko zapamätateľné čísla poskytujú operátori za poplatok.“

Po zmene čísla a spoplatnení sa počet telefonátov podľa Chudinovej znížil asi o tridsať percent. „Nedá sa však presne povedať, či to bolo z dôvodu spoplatnenia, alebo z iných dôvodov, napríklad končiaca sa zimná sezóna, číslo sa menilo vo februári,“ povedala hovorkyňa. Podľa vyhodnotení telefonátov call centra ľudia v zime volali totiž viac než v lete.

SkryťVypnúť reklamu

Dvanásť zamestnancov

Call centrum, ktoré ročne vybavilo okolo sedemsto hovorov, obsluhuje dvanásť pracovníkov pohotovostnej služby magistrátu, ktorí majú na starosti dispečing. Nepracujú teda len na pre call centrum. Na jedného zamestnanca vychádza v prepočte iba okolo päť vybavených telefonátov mesačne. Zrušiť túto linku mesto zatiaľ neplánuje.

Pracovníci centra sú k dispozícii, ako tvrdí Chudinová, každý deň aj po pracovnom čase, v noci, ako aj cez víkend či sviatok. Linka funguje 24 hodín. Keď človek nahlási na call centrum poruchu či nedostatok, operátor má informovať správcu cesty. Ak cestu nemá v správe magistrát, dispečer dá volajúcemu číslo na zodpovednú osobu.

„Každý nahlásený problém sa vyriešil alebo odovzdal zodpovednej osobe,“ dodala hovorkyňa. Podobnú linku venujúcu sa iným problémom mesto teraz zaviesť nechce. Dôvodom sú vraj peniaze. „Vzhľadom na nedostatok finančných prostriedkov mesto zatiaľ neplánuje rozširovať túto službu,“ povedala Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto minulý týždeň uvažovalo aj nad zriadením telefonického infocentra, ktoré malo cestujúcim radiť o náhradných trasách. Motiváciou bola blokáda kamiónmi a dopravná situácia na Rožňavskej. Teraz ho už zriadiť neplánujeme, povedal viceprimátor Milan Cílek (Občiansky klub). Infocentrum by vraj spustili len vtedy, ak by aj naďalej nepremávala mestská hromadná doprava.

Call centrum v číslach

  • 15. novembra 2008 – spustenie mestského call centra. Služba bola predstavená verejnosti ako bezplatná. Pôvodné číslo – 0850 211 525.

  • 15. novembra 2008 – 3. decembra 2009 vybavili dispečeri 701 hovorov.

  • 12. februára 2009 zmena čísla na 17 100. Za hovor na call centrum začali ľudia platiť.

  • Minútový telefonát z pevnej linky stojí do 0,162 eura (4,88 koruny). Pri volaní z mobilu závisí cena od tarify mobilného operátora.

  • V call centre je zamestnaných 12 ľudí, služba funguje nonstop, za rok riešili okolo 700 volaní.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 886
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 541
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 650
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 504
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 275
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 199
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 959
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 059
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 17 206
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 172
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 753
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 265
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 838
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 497
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 997
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 496
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu