SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Na maďarských hraniciach stoja v kolóne desiatky kamiónov

Na hraničnom priechode Rajka s Maďarskom sa tvoria kvôli mýtnemu systému kilometrové kolóny. Aktuálne je kolóna kamiónov dlhšia ako tri kilometre.

Kamióny stoja na hraniciach s Maďarskom.Kamióny stoja na hraniciach s Maďarskom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA, RAJKA. „Ja jazdím aj v Turecku, ale takýto bordel som ešte nevidel," okomentoval vodič českého kamióna situáciu na hraničnom priechode v Rajke. V kolóne kamiónov čaká na registráciu do nášho mýtneho systému už hodiny. Nikde, kde sa dosiaľ zavádzalo mýto, neboli takéto problémy, hovorí.

Kolóna sa ťahá zhruba dva kilometre od našich hraníc. Za problémami je pritom pripravenosť nášho mýtneho systému, vyplýva zo slov maďarských policajtov. To, že samotná registrácia trvá aj štyri hodiny spôsobil prevádzkovateľ mýta, spoločnosť SkyToll. Okrem toho, že vodiči zahraničných kamiónov majú problém dohodnúť sa vo svojej reči, platby sa prijímajú len v hotovosti.

Ani tí, čo už palubnú jednotku majú, nemôžu plynulo prejsť na slovenské cesty ale musia si postáť v kolónach. Problém majú dokonca aj vodiči osobných áut. Okolo kamiónov sa dá ísť len v protismere, ak tam prechádzajú kamióny, funguje „pomyselný" stredový pruh. Ak si radu aj vodiči vystoja, stretajú sa s ďalšími problémami.

„Mám to ale nefunguje to. Nebliká mi to, nepípa, nič. Bol som na dvoch pumpách, povedali mi, že majú pokyny, nech sa riadim návodom a hotovo," hovorí ďalší vodič českého kamióna, ktorý prichádza zo slovenskej strany.

Hovorkyňa spoločnosti SkyToll Lenka Lendacká povedala, že pri takýchto problémoch majú vodiči kontaktovať call centrum spoločnosti. Pri chybových hláseniach by mali dostať kód, na základe ktorého by ich nemali pokutovať do vyriešenia problému. Vodiči však tieto problémy nahlasujú skôr médiám, skonštatovala Lendacká.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 934
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 840
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 977
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 541
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 544
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 129
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 664
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 369
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 483
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 724
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 242
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 679
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 016
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 441
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 357
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu