SME

Navigácia môže zaviesť aj do pešej zóny

Štvorkolka až pod Michalskou bránou, aj to je realita pešej zóny. Cudzinci, ktorí zablúdili, tvrdili, že ich tam zaviedla satelitná navigácia.

V päťdesiatych rokoch minulého storočia jazdili po Michalskej autá.V päťdesiatych rokoch minulého storočia jazdili po Michalskej autá. (Zdroj: WWW.RON-DEL.NET)

STARÉ MESTO. Hlas v satelitnej navigácii odporúča - pokračujte rovno, dopravné značky, ale hovoria iné. Takéto situácie v Bratislave dennou praxou, hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský, ktorý bloguje na sme.sk. Potvrdil to aj prípad z leta, ktorý sa stal pod Michalskou bránou. Popod ňu prešli dole ulicou motorkári a štvorkolkár, hoci je to najtvrdšia pešia zóna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Navigačný systém ich naviedol až sem, pod Michalskú bránu, boli to Rakúšania," povedal Milan Cílek, námestník primátora pre dopravu a staromestský poslanec, ktorý cudzincov videl. Na takéto prípady sa sťažoval minulý týždeň, keď sa na Starom Meste prerokovávala novelizácia nariadenia o pešej zóne.

SkryťVypnúť reklamu

Veliteľ mestskej polície v Starom Meste Jozef Hitka hovorí, že skupinu zbadali na kamerovom systéme. „Poslali sme tam hliadku, ale od Hurbanovho námestia tu nie je značka, že sa začína pešia zóna, takže sme to riešili dohovorom. Sú tu zábrany, ale motorkári prejdú," povedal.

Po Michalskej ulici sa autá premávali ešte v polovici 20. storočia, autá napríklad mohli parkovať aj pred Primaciálnym námestím, kde sú dnes lavičky.

Drahovský, ktorý sa zaoberá dopravou v meste, hovorí, že satelitnú navigáciu jej poskytovatelia aktualizujú neustále. Problém je však v tom, že sa k nim nedostávajú informácie o zmenách alebo ich nikdy nikto nepreviedol do podkladovej mapy.

„Podobné prípady sa už riešili častejšie, že zahraničné autá vbehli do pešej zóny, rozprával som sa s nimi a potvrdili mi, že ich sem naviedla navigácia," povedal Drahovský.

SkryťVypnúť reklamu

Navigácie napríklad stále určujú, že Námestie SNP je prejazdné, čo od leta 2006 neplatí. „Nebolo to nikde oznámené, vedia o tom tak bratislavskí vodiči a to je všetko. Taxikári mi vravia, že ich navigácia stále nasmeruje do pešej zóny.“

Podľa Drahovského sa to stáva aj v iných štátoch – ak sa zmeny v doprave nepublikujú tak, aby si ich výrobcovia navigácií mohli prevziať. To znamená, že mesto aj mestské časti, ktoré sú v Bratislave správcami ciest, by mali na svojich stránkach uverejňovať všetky zmeny v organizácii dopravy vo formáte pre tvorcov máp. Odtiaľ by si to priamo prevzali aj výrobcovia navigácií.

Slovenská správa ciest takúto databázu má na svojej internetovej stránke, volá sa Cestná databanka.

Za mesto Cílek hovorí, že dopravný inšpektorát databázu, o akej Drahovský hovorí, má a tvorcovia navigácie si ju môžu vyžiadať. „Sú to verejné informácie. Ale toto je vec dopravných inžinierov a providerov navigácie,“ povedal. Podľa neho neustále aktualizácie sú pre tvorcov navigácií, ale aj pre spotrebiteľov drahá vec. Treba si ich totiž dokupovať. Mnohí ľudia si podľa neho radšej kúpia lacnejšiu navigáciu alebo ju získajú načierno s tým, že potom nemajú garanciu aktualizácií.

SkryťVypnúť reklamu

Prijal by, keby sa napríklad na internete vplývalo na to, aby podobné informácie boli voľne dostupné, lebo výrobcovia navigácií sú pozadu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 805
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 046
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 654
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 430
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 146
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 948
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 101
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 731
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 19 066
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 452
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 13 347
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 104
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 439
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 4 928
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 132
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 013
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu