SME

Pre lepšiu dopravu v Bratislave treba koexistenciu vlaku a električky

Pre lepšiu dopravu v Bratislave a jej spádovej oblasti je nevyhnutná koexistencia modernej električkovej dopravy ako nosného systému (NS) MHD a modernej železničnej dopravy ako nosného systému regionálnej dopravy.

BRATISLAVA. Uvádza sa to okrem iného vo vyhlásení občianskej iniciatívy (OI) Lepšia doprava k budovaniu nosného dopravného systému bratislavskej MHD, s ktorým dnes oboznámili médiá jej predstavitelia Martin Fundárek, Martin Matala a Vratislav Vingálik. OI vznikla v novembri ako voľné združenie deviatich odborníkov v doprave s odborným vzdelaním a praktickým skúsenosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je potrebné vytvoriť v Bratislave niekoľko prestupných miest, podľa možnosti takých, aby k jednému nástupišťu prichádzal z jednej strany vlak a z druhej električka," povedal pre TASR Vingálik, ktorý je odborným radcom na Úrade pre reguláciu železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

V diskusii o riešení nosného systému dopravy v hlavnom meste chýbajú podľa neho vecné technické argumenty. "Rozprávať o tom, čo urobím, je pekné, ale my musíme povedať, za čo to urobíme. Ide o to, aby sa financie využili čo najrozumnejšie, s najväčším efektom," konštatoval Vingálik.

Vo vyhlásení sa ďalej uvádza, že samotná železničná doprava nie je schopná plniť úlohu NS MHD, ale nosným systémom pre vnútromestskú dopravu musí byť električková doprava.

Absolvent Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline Martin Fundárek o výstavbe električkovej trate do zadunajskej mestskej časti Petržalka pre TASR uviedol, že je jednoduchšie a technicky skôr realizovateľné napojiť Petržalku "na jestvujúci dopravný systém v oblasti Šafárikovho námestia cez Starý most".

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej je treba pokračovať v riešení, ktoré už Bratislava raz prijala za svoje. Využiť električku s rozchodom 1000 mm a pokračovať vo výstavbe električkových tratí smerom na Petržalku a vytvoriť tam tzv. dopravnú chrbticu, ktorá by viedla celou mestskou časťou. Inou otázkou je, že ak už bude existovať napojenie pre električku, či tam nezaviesť aj trojlebusy pre obsluhu vzdialených oblasti Petržalky, uzavrel Fundárek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 773
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 657
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 414
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 299
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 145
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 809
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 492
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu