SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Pre lepšiu dopravu v Bratislave treba koexistenciu vlaku a električky

Pre lepšiu dopravu v Bratislave a jej spádovej oblasti je nevyhnutná koexistencia modernej električkovej dopravy ako nosného systému (NS) MHD a modernej železničnej dopravy ako nosného systému regionálnej dopravy.

BRATISLAVA. Uvádza sa to okrem iného vo vyhlásení občianskej iniciatívy (OI) Lepšia doprava k budovaniu nosného dopravného systému bratislavskej MHD, s ktorým dnes oboznámili médiá jej predstavitelia Martin Fundárek, Martin Matala a Vratislav Vingálik. OI vznikla v novembri ako voľné združenie deviatich odborníkov v doprave s odborným vzdelaním a praktickým skúsenosťami.

"Je potrebné vytvoriť v Bratislave niekoľko prestupných miest, podľa možnosti takých, aby k jednému nástupišťu prichádzal z jednej strany vlak a z druhej električka," povedal pre TASR Vingálik, ktorý je odborným radcom na Úrade pre reguláciu železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

V diskusii o riešení nosného systému dopravy v hlavnom meste chýbajú podľa neho vecné technické argumenty. "Rozprávať o tom, čo urobím, je pekné, ale my musíme povedať, za čo to urobíme. Ide o to, aby sa financie využili čo najrozumnejšie, s najväčším efektom," konštatoval Vingálik.

Vo vyhlásení sa ďalej uvádza, že samotná železničná doprava nie je schopná plniť úlohu NS MHD, ale nosným systémom pre vnútromestskú dopravu musí byť električková doprava.

Absolvent Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline Martin Fundárek o výstavbe električkovej trate do zadunajskej mestskej časti Petržalka pre TASR uviedol, že je jednoduchšie a technicky skôr realizovateľné napojiť Petržalku "na jestvujúci dopravný systém v oblasti Šafárikovho námestia cez Starý most".

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej je treba pokračovať v riešení, ktoré už Bratislava raz prijala za svoje. Využiť električku s rozchodom 1000 mm a pokračovať vo výstavbe električkových tratí smerom na Petržalku a vytvoriť tam tzv. dopravnú chrbticu, ktorá by viedla celou mestskou časťou. Inou otázkou je, že ak už bude existovať napojenie pre električku, či tam nezaviesť aj trojlebusy pre obsluhu vzdialených oblasti Petržalky, uzavrel Fundárek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 696
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 603
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 245
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 555
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 356
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 818
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 020
  8. Tatiana Žideková: Som dobrá mama, hejterov už neriešim 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 326
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 980
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 173
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 522
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 396
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 293
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 301
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 945
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu