BRATISLAVA. Uvádza sa to okrem iného vo vyhlásení občianskej iniciatívy (OI) Lepšia doprava k budovaniu nosného dopravného systému bratislavskej MHD, s ktorým dnes oboznámili médiá jej predstavitelia Martin Fundárek, Martin Matala a Vratislav Vingálik. OI vznikla v novembri ako voľné združenie deviatich odborníkov v doprave s odborným vzdelaním a praktickým skúsenosťami.
"Je potrebné vytvoriť v Bratislave niekoľko prestupných miest, podľa možnosti takých, aby k jednému nástupišťu prichádzal z jednej strany vlak a z druhej električka," povedal pre TASR Vingálik, ktorý je odborným radcom na Úrade pre reguláciu železničnej dopravy.
V diskusii o riešení nosného systému dopravy v hlavnom meste chýbajú podľa neho vecné technické argumenty. "Rozprávať o tom, čo urobím, je pekné, ale my musíme povedať, za čo to urobíme. Ide o to, aby sa financie využili čo najrozumnejšie, s najväčším efektom," konštatoval Vingálik.
Vo vyhlásení sa ďalej uvádza, že samotná železničná doprava nie je schopná plniť úlohu NS MHD, ale nosným systémom pre vnútromestskú dopravu musí byť električková doprava.
Absolvent Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline Martin Fundárek o výstavbe električkovej trate do zadunajskej mestskej časti Petržalka pre TASR uviedol, že je jednoduchšie a technicky skôr realizovateľné napojiť Petržalku "na jestvujúci dopravný systém v oblasti Šafárikovho námestia cez Starý most".
Ďalej je treba pokračovať v riešení, ktoré už Bratislava raz prijala za svoje. Využiť električku s rozchodom 1000 mm a pokračovať vo výstavbe električkových tratí smerom na Petržalku a vytvoriť tam tzv. dopravnú chrbticu, ktorá by viedla celou mestskou časťou. Inou otázkou je, že ak už bude existovať napojenie pre električku, či tam nezaviesť aj trojlebusy pre obsluhu vzdialených oblasti Petržalky, uzavrel Fundárek.