BRATISLAVA. V súvislosti s plánovaným nosným dopravným systémom v Bratislave nie je v súčasnosti ešte stále "nič isté," povedal pre agentúru SITA petržalský starosta Milan Ftáčnik. Prvou etapu tohto projektu je dlho očakávaná električka, ktorá by mala prepojiť Petržalku a Šafárikovo námestie. "Nie je známe ani trasovanie, nič," konštatoval starosta. Zatiaľ je podľa neho známe iba jedno predbežné stanovisko mestskej časti. Miestni poslanci totiž na zastupiteľstve ešte koncom októbra zobrali na vedomie predbežné, teda nie definitívne, stanovisko s viacerými odporúčaniami k technicko-ekonomickej štúdii pre koľajovú dopravy v mestskej časti. Tí preferujú zapustený variant, prípadne jeho kombináciu s pozemným.
Podľa primátora Andreja Ďurkovského však takýto návrh reálny nie je, mesto na to nemá peniaze. Preto sa skôr prikláňa k pozemnému variantu. "Nevieme, k čomu sa kloní ministerstvo dopravy a železnice. Návrhy na rokovaniach zazneli, ale potom ako by sa to stoplo a ďalej nepokračujú," uviedol Ftáčnik. V súčasnosti sa preto podľa neho čaká na ďalšie rokovania. Mestská časť je pripravená aj na diskusiu s predstaviteľmi mesta na túto tému. "Verím, že primátor si nájde čas, pozve nás na diskusiu a budeme hľadať riešenie," doplnil Ftáčnik. Nepáči sa mu, že po predbežnom stanovisku sa na mestskú časť zniesla vlna kritiky, pritom mesto sa k tomu
nevyjadrilo vôbec. Ďalší postup však bude známy až po tom, ako sa dohodnú všetci štyria partneri - teda mestská časť, mesto, Železnice SR a Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. V súčasnosti je známe iba to, že termíny v memorande o spolupráci sa medzi zainteresovanými stranami stále posúvajú.
Na pondelkovom podvečernom verejnom odpočte starostu Milana Ftáčnika za rok 2009 odznela aj otázka v súvislosti s plánovanou multifunkčnou halou na konci mestskej časti. "Vidím všetko, len nie úprimný úmysel," vystúpil jeden z prítomných občanov. Následne sa starostu opýtal, či sa môže zaručiť, že aj vďaka osobám, ktoré sa na tom podieľali, to stálo za to. Podľa Ftáčnika je to dobrý projekt, pretože mestskej časti chýbajú plochy na budovanie športovísk, čo starosta označil za problém. Predmetná plocha je podľa neho vhodná na šport, umožňuje to aj územný plán mesta. "Som presvedčený, že projekt nie je mŕtvy," myslí si Ftáčnik. Odpoveď na otázku, či bola kúpa pozemku od súkromníka výhodná, dá až audit. Prisľúbil ho novozvolený predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. "V najhoršom sa to predá," dodal Ftáčnik.
Zo splnených priorít v tomto roku v oblasti športu vyzdvihol starosta najmä budovanie cyklotrás a pokračovanie revitalizácie zachovaných detských ihrísk. V sociálnej politike upriamil pozornosť najmä na modernizáciu strediska sociálnych služieb na Vavilovovej ulici, na ktorú dalo peniaze aj Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Spomenul výmenu okien a opravy striech predškolských a školských zariadení, na čo si samospráva zobrala aj úver päť miliónov eur. Neobišiel ani "otváranie sa" samosprávy občanom, teda zverejňovanie informácií na internetovej stránke nad rámec zákona, či akcie ako Deň otvorených dverí u starostu alebo Z očí do očí. Výrazným problémom podľa neho však aj naďalej zostáva parkovanie.