SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Fontány tento rok na zimu neoblečú

Kryty ani reklamy fontány neprekryjú. Majú sa častejšie renovovať.

Ganymedova fontána pred historickou budovou národného divadla je bez sôch aj bez krytov. Plastiky  reštaurujú. Kópie Tilgnerových sôch sem majú vrátiť na jar.Ganymedova fontána pred historickou budovou národného divadla je bez sôch aj bez krytov. Plastiky reštaurujú. Kópie Tilgnerových sôch sem majú vrátiť na jar. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Fontány tento rok nezahalia žiadne konštrukcie ani reklamy. Tak ako u českých či rakúskych susedov budú zimovať holé. Prvý raz sa kryty na fontánach objavili v meste pred dvoma rokmi.

Riaditeľ Pamingu, mestského investora pamiatkovej obnovy, Jozef Hrabina povedal, že sú možné dva prístupy. „Buď sa fontány prikrývajú, alebo sa častejšie renovujú.“

Opravy podľa Hrabinu spočívajú v tom, že sa kameň očistí a hydrofobizuje, čím sa zabraňuje prenikaniu vody a tá potom menej škodí.

Ako často sa musia fontány renovovať, je vraj individuálne. „Každý prípad je iný, vraví Hrabina. O ich opravách rozhoduje reštaurátor. „Vždy reštaurátor, ktorý robí kameň na fontánach, nám predpíše, ako často by sa mali robiť revízie.“

Skryť Vypnúť reklamu

Vlani umiestnil Paming na niektoré zimné kryty fontán reklamy. Propagačné vizuály na historických fontánach boli vtedy pamiatkarmi označované ako nevkusné. Tváre ľudí z reklamy sa usmievali na napríklad z Rolandovej fontány na Hlavnom námestí. Tento rok sa situácia zopakovať nemá.

„Aj zakrývanie fontán aj ich renovácia stojí peniaze,“ vraví Hrabina. „Prekrytia stáli peniaze, nemali sme na to, snažili sme sa to riešiť takým spôsobom, aby nám to niekto zaplatil, preto sme to robili formou reklám ako kompenzáciu.“

Fontány dokázali reklamami aj zarobiť. Z týchto peňazí sa začalo napríklad aj financovanie rekonštrukcie sochy Janka Kráľa v rovnomennom sade, tvrdí Hrabina.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 431
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 630
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 383
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 343
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 962
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 226
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 942
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 742
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 637
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu