BRATISLAVA. Zastupiteľstvo hlavného mesta SR dnes schválilo ďalšie zásadné podmienky v rámci prípravy koncepcie Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) tarifné podmienky, počty a umiestnenie zastávok, ceny cestovných lístkov a delenie tržieb medzi dopravcov BID.
"Všetky štyri materiály tvoria hlavný pilier BID, tzn. jedna cena, jeden cestovný lístok, jeden zriaďovateľ pre hromadnú dopravu v meste a regióne," uviedol pred poslancami generálny riaditeľ BID Alexander Ballek, spracovateľ návrhov.
Návrhy zohľadňujú dohodu všetkých troch dopravcov Dopravného podniku Bratislava (DPB), Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko. Podľa Balleka všetci prepravcovia majú obavy z prepadu budúcich tržieb, ale k prehodnoteniu cien dôjde až po zavedení BID. V jej záujme je znížiť počet individuálnych cestujúcich vlastnými autami v hlavnom meste.
"Podľa našich prepočtov budeme mať ročný výpadok tri až štyri milióny eur," konštatoval predseda predstavenstva DPB Branislav Záhradník. Z toho vyplýva, že mesto bude musieť ešte viac dotovať svoj dopravný podnik. Ďalšie náklady budú potrebné na prvotné zakúpenie jednotného tarifného systému či predajných automatov. BID ich chce získať ako nenávratný príspevok od Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja SR. Ten je možné získať až po schválení spomínaných materiálov druhého partnera BID - v zastupiteľstve Bratislavského samosprávneho kraja.
"Návrh cien cestovných lístkov je približne na súčasnej úrovni," povedal pre TASR splnomocnenec primátora Bratislavy pre dopravné systémy Tomáš Fabor. Cestujúcim budú opäť k dispozícii desiatky jednorazových a predplatných cestovných lístkov s rôznou časovou a zonálnou platnosťou na území mesta a v jeho okolí. Okrem štandardných cien sú navrhnuté i zľavnené, tiež pre turistov a seniorov. Poslanci schválili zoznam 458 autobusových a vlakových zastávok v tarifných zónach BID - v Bratislave 41, v okresoch Malacky 165, Pezinok 115, Senec 134 a tri v Galante.