PETRŽALKA. Na tom, aká električka bude v Petržalke, by sa mali zhodnúť všetky strany. Oznámilo to ministerstvo dopravy. Týka sa to teda samosprávy, ministerstva aj železníc - na výber je variant pod zemou, nad ňou, po povrchu alebo by električka mohla byť polozapustená.
Električka sa pripravuje od Šafárikovho námestia cez Starý most a viesť by mala ďalej až na koniec Petržalky. Ako povedal Stanislav Jurikovič, hovorca ministra dopravy, mesto, železnica aj ministerstvo už spolu jednali. „Zatiaľ je zhoda len v tom, že by to mal byť variant vedenia trate s využitím terénu, teda rozkývaný variant," povedal.
Mesto sa zatiaľ nevyjadrilo, svoj názor prezentovali poslanci Petržalky. Ich názor sa odlišuje od názoru primátora aj od toho, čo preferuje ministerstvo. Chcú trať pod povrchom, aby električku bolo čo najmenej vidieť a aby sa podobala skôr metru.
Podľa primátora Andreja Ďurkovského je to ale najdrahšia možnosť a mesto na to nemá peniaze. Povedal, že ak bude Petržalka ďalej trvať na tomto variante, môže celý projekt stopnúť.
Hovorca Jurikovič tvrdí, že dôležité je aj to, čo si myslí Petržalka. „Naším partnerom je za verejnú správu, samozrejme, hlavné mesto, ale nemôžeme opomenúť ani názor Petržalky, na ktorej území sa bude stavba robiť," povedal.
Rozkývaný variant podľa splnomocnenca primátora pre dopravné systémy Tomáša Fabora ráta sčasti aj s traťou pod zemou. „Ani jeden z variantov nie je stopercentný podľa svojho názvu. Napríklad podpovrchový variant má len 70 percent trate pod zemou." Rozkývaný variant vyšiel ako najlepší aj z EIA, teda štúdie o vplyvoch výstavby na životné prostredie, ktorá sa vypracúvala v roku 2006.
Jednotné stanovisko teda nie je, ako však povedal starosta Petržalky Milan Ftáčnik, mestská časť nemá ambíciu povedať, čo je definitívne, diskusia by mala pokračovať na meste.