SME

Štát chce obojakú električku

Rezort dopravy preferuje rozkývaný variant petržalskej električky, teda trať sčasti nad zemou, pod zemou aj na povrchu.

Dnes už existuje návrh trasy budúcej električky, mala by ísť od Starého mosta na koniec Petržalky popri Chorvátskom ramene.Dnes už existuje návrh trasy budúcej električky, mala by ísť od Starého mosta na koniec Petržalky popri Chorvátskom ramene. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - PAVOL FUNTÁL)

PETRŽALKA. Na tom, aká električka bude v Petržalke, by sa mali zhodnúť všetky strany. Oznámilo to ministerstvo dopravy. Týka sa to teda samosprávy, ministerstva aj železníc - na výber je variant pod zemou, nad ňou, po povrchu alebo by električka mohla byť polozapustená.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električka sa pripravuje od Šafárikovho námestia cez Starý most a viesť by mala ďalej až na koniec Petržalky. Ako povedal Stanislav Jurikovič, hovorca ministra dopravy, mesto, železnica aj ministerstvo už spolu jednali. „Zatiaľ je zhoda len v tom, že by to mal byť variant vedenia trate s využitím terénu, teda rozkývaný variant," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto sa zatiaľ nevyjadrilo, svoj názor prezentovali poslanci Petržalky. Ich názor sa odlišuje od názoru primátora aj od toho, čo preferuje ministerstvo. Chcú trať pod povrchom, aby električku bolo čo najmenej vidieť a aby sa podobala skôr metru.

Podľa primátora Andreja Ďurkovského je to ale najdrahšia možnosť a mesto na to nemá peniaze. Povedal, že ak bude Petržalka ďalej trvať na tomto variante, môže celý projekt stopnúť.

Hovorca Jurikovič tvrdí, že dôležité je aj to, čo si myslí Petržalka. „Naším partnerom je za verejnú správu, samozrejme, hlavné mesto, ale nemôžeme opomenúť ani názor Petržalky, na ktorej území sa bude stavba robiť," povedal.

Rozkývaný variant podľa splnomocnenca primátora pre dopravné systémy Tomáša Fabora ráta sčasti aj s traťou pod zemou. „Ani jeden z variantov nie je stopercentný podľa svojho názvu. Napríklad podpovrchový variant má len 70 percent trate pod zemou." Rozkývaný variant vyšiel ako najlepší aj z EIA, teda štúdie o vplyvoch výstavby na životné prostredie, ktorá sa vypracúvala v roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotné stanovisko teda nie je, ako však povedal starosta Petržalky Milan Ftáčnik, mestská časť nemá ambíciu povedať, čo je definitívne, diskusia by mala pokračovať na meste.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 69 038
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 212
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 861
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 556
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 064
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 287
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 518
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 73 567
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 829
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 263
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 895
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 359
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 754
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu