STARÉ MESTO. Už štvrtý názov bude mať obchodný dom v centre mesta. Britský majiteľ Tesca včera oznámil, že od jari sa bude volať My v anglickej výslovnosti. Zároveň ale zostane pod Tescom.
Zmena mena je vlastne dôsledkom zmeny koncepcie obchodného domu, mení sa totiž celé usporiadanie vnútra okrem potravín. Viac priestoru dostanú móda a textil.
Oficiálne premenovanie prebehne na jar, keď sa rekonštrukcia interiéru dokončí.
Viac miesta pre textil a módu
Dnes médiá po vynovených priestoroch previedol riaditeľ Tesca pre Česko a Slovensko Markus Chipchase.
Kto v obchodnom dome nebol asi mesiac, priestory nespoznával. Priestory pre kuchynské potreby v obdĺžnikovom obchodnom dome teraz nahradil textil. Ten bol predtým iba v časti trojuholníkového obchodného domu. Presťahovala sa aj obuv a dámska bielizeň.
„Rozhodli sme sa zmeniť meno na My Bratislava, aby sme aj takto dali najavo, že ide o úplne nový spôsob nakupovania," povedal Chipchase. Priestory sú teraz vzdušnejšie, pribudli figuríny na viditeľných miestach a nové vitríny. Módy je tu viac.
Architekt: Rešpektujú ma
Zvonka by malo byť vidno len málo zásahov do architektúry budovy, ktorú naprojektoval architekt Ivan Matušík ako obchodný dom Prior.
Stavala sa v rokoch 1964 - 1968. Na svoju dobu bola podľa niektorých teoretikov výrazným počinom v modernej architektúre u nás. Matušík ale viackrát v minulosti kritizoval zmeny najmä v exteriéri areálu, ktoré jeho dielu škodia, rovnako znehodnocovanie reklamami.
Riaditeľ obchodného domu Juraj Pajer povedal, že sa mení sklo na obklade budov. „Je nutná výmena. Vlastne sa vraciame k pôvodnému projektu, poľa ktorého mal Prior otvorené výklady. Už nebudú oblepené fóliami."
Ako potvrdil Matušík, s Tescom komunikujú. „Bol som sa pozrieť aj na prvý My v Prahe na Národnej triede, aby som poprípade dal svoje pripomienky. Cením si na ich prístupe, že sa kontaktujú a rešpektujú autorské práva," povedal.
Potvrdil to, čo tvrdí Tesco, že obnova je príklon k pôvodnému projektu. „To nie je hypermarket. Pôvodne mala budova výklady a priehľady do predajnej plochy."
Exteriér
To teraz svojím novým konceptom prízvukuje aj britský reťazec. „Väčšina priestoru bude pre nepotravinový sortiment," povedal Chipchase. Tomu sa prispôsobí aj spôsob nakupovania - zaplatiť sa bude dať pri ktorejkoľvek pokladni.
Briti tiež oznámili, že by v budúcnosti chceli pristúpiť aj k rozvíjaniu okolia obchodného domu. Zmenou v Tescu vznikne 80 nových pracovných miest, novinkou bude „špecialista na značky". Koľko Tesco do renovácie investovalo, nechcel riaditeľ prezradiť, ide však podľa neho o milióny eur.
FOTO SME - DOROTA KRÁKOVÁ