Z tohto hľadiska je prijateľný aj čiastočne upravený podpovrchový variant - polozapustený tunel - a v časti úseku zastávka Veľký Draždiak-zastávka Juh polozapustený variant.
BRATISLAVA. Podpovrchový variant vedenia koľajovej trate na území mestskej časti (MČ) Bratislava-Petržalka odporučilo prioritne tamojšie miestne zastupiteľstvo. Uvádza sa to v jeho predbežnom stanovisku k technicko-ekonomickej štúdii o tejto trati na území MČ.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Poslanci rokovali o tomto bode programu takmer dve hodiny, v rozprave vystúpil aj splnomocnec primátora pre nosný dopravný systém Tomáš Fabor a predstavitelia iniciatívy Za ekologickú a efektívnu dopravu (ZEED). Pätica odporúčaní k štúdii je v stanovisku mestskej časti.
V súvislosti s prevádzkovaním trate miestni poslanci odporúčajú duálnu prevádzku po postavení tunela pod Dunaj, ktorý bude platiť aj na železničnom rozchode 1435 mm. Podľa ich názoru by sa malo riešiť prepojenie trate na železničnú trať Bratislava-Petržalka - Rusovce v smere do ŽST Bratislava-Petržalka i v smere do ŽST Rusovce v území z južnej strany jestvujúcej železničnej trate pre rýchlosť 60 km/h. Budúca komunikácia B - Jantárová cesta by mala mať štyri pruhy a mala by viesť súbežne s traťou a zastávky na trati skoordinovať so smerovým vedením tejto cesty. Treba doriešiť tiež nadväznosť priamych priečnych prepojení až k zastávkam koľajovej trate s minimalizáciou prestupu.
Poslanci odporučili zapracovať pripomienky z diskusie do záverečného stanoviska MČ ku štúdii.
Objednávateľom štúdie sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). ŽSR, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii (MDPT) SR a hlavné mesto Bratislava podpísali v roku 2007 memorandum o spoločnom postupe v príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Bratislavy, ktorá vznikne v rámci projektom TEN-T 17 pre integráciu mestskej a železničnej koľajovej dopravy.
Z podnetu splnomocnenca Fabora sa uskutočnili rokovania troch aktérov memoranda a zástupcov MČ Petržalka. Fabor pre TASR uviedol ešte 2. októbra, že verí v dosiahnutie dohody medzi mestom, Petržalkou, MDPT a ŽSR o nosnom dopravnom systéme skôr ako do konca roka 2009.
"Snahy niektorých o zastavenie celej stavby neprešli a ideme ďalej, ideme hľadať optimálne technické riešenie previazané s finančným," povedal pre TASR Fabor na margo výsledku rokovania. Záverečné stanovisko k štúdii musia odsúhlasiť účastníci memoranda a MČ Petržalka. Malo by byť podkladom na zadanie pre ďalšie stupne projektovej dokumentácie. "Chceme, aby to bolo odobrené mestským a petržalským zastupiteľstvom. Len tam už nebude priestor, aby sa niečo menilo. Keby sa prijal nejaký doplňujúci návrh, tak musíme ísť odznova," konštatoval splnomocnenec.
Dodal, že úsek Bosákova-Janíkov dvor v rámci nosného dopravného systému v Petržalke bude funkčný až po zrealizovaní prepojenia Bosákova-odbočka tunel, ktoré musí byť dokončené. Podľa jeho slov o duálnej prevádzke, je to jedna z možností, že na koľajach budú jazdiť električkové aj koľajové vozidlá v úseku takejto spoločnej duálnej trate.