Inchebu a Aupark by mal v budúcnosti spájať tunel, ktorý musia preraziť cez kopec popod estakádu na Nový most. Okrem toho, že financovanie tunela vyjde Aupark zhruba na 30 miliónov korún, zatiaľ sa ešte nenašla firma, ktorá by sa zmluvne zaručila za technické riešenie. Pri hĺbení tunela je totiž riziko, že poklesne vozovka vedúca na Nový most. Tunel je kompromisným riešením medzi dvoma alternatívami, ktoré spája jeden cieľ – prepojiť Aupark so Starou Viedenskou, viesť tadiaľ aj MHD a vylúčiť dopravu zo Starej Viedenskej.
Jednou z možností bolo spojiť nákupné centrum cez pozemky Incheby, s čím však Incheba nesúhlasila, alebo prepojenie kolmo na Starú Viedenskú pozdĺž sadu, s ktorým zase nesúhlasil primátor. Dôvodom bolo, že by sa muselo vyrúbať asi 16 stromov a to, že cesta by viedla cez historickú pamiatku Napoleonský val, ktorý však v časti pod mostom už nie je, vidieť ho až hlbšie v sade.
Hoci mesto v územnom rozhodnutí dalo investorom nákupného centra podmienku, aby urobili prepojenie (ale nie cez val), zároveň pozemky, na ktorých by sa to dalo spraviť najjednoduchšie, vložilo ako akcionár do Incheby. Jediným riešením teda zostal tunel. Navrhuje ho urbanistická štúdia brniaskych architektov Pečenský les – Starý most, ktorá už visí v Auparku na prízemí vľavo od informácií, ďalej na miestnom úrade v Petržalke a na magistráte. Pripomienkovať ju treba do 28. apríla.
V štúdii je aj nový zjazd z estakády na Nový most k nákupnému centru. Aupark ho už však stavia. Na estakáde budú zastávky pre motoristov smerujúcich z mesta, ale aj z Petržalky. Výjazdy zjednodušia prístup do nákupného centra aj vodičom smerujúcim z Karlovej Vsi či Viedne.
Štúdia rieši dopravu v areáli Incheby okružným spôsobom. Jeho návštevníci sa do Incheby dostanú od križovatky Starej Viedenskej a Einsteinovej, pri Novom moste sa otočia dovnútra areálu a vyjdú na Einsteinovej. Časť tejto komunikácie až po spomínaný tunel k Auparku by mala slúžiť MHD. Pretože mesto chce raz mať v Petržalke trolejbusy, cesta musí svojou šírkou s nimi počítať.
Architekti do štúdie zapracovali aj diaľnicu na Einsteinovej, pre chodcov v úseku od Incheby po Aupark budú tri pešie lávky. Mali by stáť skôr, ako sa začne stavať diaľnica. Novinkou v štúdii je hotel, ktorý by mal stáť na parkovisku pod Starým mostom vedľa kolotočov. Ak ho niekedy postavia, bude zaujímavé, akým spôsobom, pretože pri nedávnych záplavách bolo celé parkovisko pod vodou.
INGRID DROZDÍKOVÁ