SME
Utorok, 13. apríl, 2021 | Meniny má AlešKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 14:29

Na sťažnosti v MHD určili špecialistu

Dopravný podnik chce vylepšiť komunikáciu s cestujúcimi. Na anonymy reagovať nebude.

Cestujúci sa často sťažujú aj na revízorov.Cestujúci sa často sťažujú aj na revízorov. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Do dopravného podniku príde ročne až okolo tisíc sťažností. Týkajú sa najmä kvality cestovania, grafikonu, revízorov a vodičov MHD. Pre lepší imidž a zefektívnenie vybavovania sťažností zriadila preto prepravná spoločnosť ombudsmana, ktorý má byť cestujúcim MHD k dispozícií. Od piatku ním je Soňa Ďurčová, zamestnankyňa dopravného podniku.

„Mojou úlohou bude monitorovať všetky pripomienky, sťažnosti, návrhy,“ povedala Ďurčová. „Do 24 hodín sa budem snažiť potvrdiť prijatie pripomienky alebo sťažnosti a do 30 dní dostane každý sťažovateľ vyrozumenie.“ Odpoveď majú dostať všetci s výnimkou anonymných podnetov.

Nespokojní cestujúci sa môžu na Ďurčovú obracať písomne poštou na Olejkársku 6, mailom na mediator@dpb.sk, telefonicky či po vzájomnej dohode aj osobne vo vstupnej hale dopravnom podniku. „Všetky tieto kontakty budú zverejnené na webovej stránke dopravného podniku,“ dodala.

Úradné hodiny prisľúbila Ďurčová prispôsobiť každému. „Tak, aby každý, kto má záujem, mohol prísť.“ Jej služby majú fungovať s výnimkou víkendov.

Nestranný zamestnanec

Ďurčová má pôsobiť ako mediátor, čiže odborník na komunikáciu medzi stranami sporu a ich mimosúdne riešenie.

Hoci mediátor má byť nestrannou osobou a Ďurčová je zamestnancom dopravného podniku, spoločnosť v tom problém nevidí. „Vytvorili sme priestor pre lepšiu vzájomnú komunikáciu,“ povedal predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. „Nemá byť advokátom ľudí.“

Dopravný podnik chce zavedením novej služby v prvom rade riešiť problémy cestujúcich, nie odťahovej služby, ktorú spoločnosť technicky zabezpečuje. Neskôr sa má mediátorka venovať aj otázkami zamestnancov, dopravný podnik ich má vyše tritisíc.

Hľadanie kontaktu

Dnes sme chceli novú službu vyskúšať. Sľubované kontakty na takzvaného ombudsmana sa nám na neprehľadnej webovej stránke dopravného podniku nájsť však nepodarilo. Skúšali sme to aj telefonicky, no od informátorky z ústredne, ktorá najskôr tvrdila, že taká osoba u nich nepracuje, sme sa neskôr dozvedeli: „Nie je tu, chodí len na štyri hodiny, zavolajte okolo obeda.“

Ďurčová na zháňanie kontaktu neskôr reagovala tým, že kontakt bol zverejnený v Bratislavskom kuriéri. Dokonca vraj už zaznamenala prvé ohlasy a podnety. Štvorhodinový pracovný úväzok potvrdila. „Moja pracovná doba je pohyblivá, prispôsobím sa," dodala Ďurčová. „Pani, u ktorej ste sa na mňa informovali, pracuje v podniku druhý deň."

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že kontakt na mediátorku zverejnený určite bude. „Bol aj inzerát v novinách.“ Momentálne sa podľa Kaveckého pripravuje nová stránka celého dopravného podniku, spustená by mala byť v najbližšom čase.

Po upozornení kontakt na ombudsmana dopravný podnik v piatok o druhej pridal na svoju webovú stránku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  5. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  6. Poznáme finalistov Office roka 2020
  7. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  8. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  9. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  10. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  1. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  2. Poznáme finalistov Office roka 2020
  3. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  4. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  5. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  6. SodaStream na Slovensku predstavuje príchute nápojov od PEPSI
  7. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  8. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  9. Biobavlnu nahradila viskóza
  10. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 52 560
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 23 597
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 21 159
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 18 668
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 13 648
  6. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 11 850
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 10 827
  8. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 9 822
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 8 746
  10. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 667
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu