SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 14:29

Na sťažnosti v MHD určili špecialistu

Dopravný podnik chce vylepšiť komunikáciu s cestujúcimi. Na anonymy reagovať nebude.

Cestujúci sa často sťažujú aj na revízorov.Cestujúci sa často sťažujú aj na revízorov. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Do dopravného podniku príde ročne až okolo tisíc sťažností. Týkajú sa najmä kvality cestovania, grafikonu, revízorov a vodičov MHD. Pre lepší imidž a zefektívnenie vybavovania sťažností zriadila preto prepravná spoločnosť ombudsmana, ktorý má byť cestujúcim MHD k dispozícií. Od piatku ním je Soňa Ďurčová, zamestnankyňa dopravného podniku.

„Mojou úlohou bude monitorovať všetky pripomienky, sťažnosti, návrhy,“ povedala Ďurčová. „Do 24 hodín sa budem snažiť potvrdiť prijatie pripomienky alebo sťažnosti a do 30 dní dostane každý sťažovateľ vyrozumenie.“ Odpoveď majú dostať všetci s výnimkou anonymných podnetov.

Nespokojní cestujúci sa môžu na Ďurčovú obracať písomne poštou na Olejkársku 6, mailom na mediator@dpb.sk, telefonicky či po vzájomnej dohode aj osobne vo vstupnej hale dopravnom podniku. „Všetky tieto kontakty budú zverejnené na webovej stránke dopravného podniku,“ dodala.

Úradné hodiny prisľúbila Ďurčová prispôsobiť každému. „Tak, aby každý, kto má záujem, mohol prísť.“ Jej služby majú fungovať s výnimkou víkendov.

Nestranný zamestnanec

Ďurčová má pôsobiť ako mediátor, čiže odborník na komunikáciu medzi stranami sporu a ich mimosúdne riešenie.

Hoci mediátor má byť nestrannou osobou a Ďurčová je zamestnancom dopravného podniku, spoločnosť v tom problém nevidí. „Vytvorili sme priestor pre lepšiu vzájomnú komunikáciu,“ povedal predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. „Nemá byť advokátom ľudí.“

Dopravný podnik chce zavedením novej služby v prvom rade riešiť problémy cestujúcich, nie odťahovej služby, ktorú spoločnosť technicky zabezpečuje. Neskôr sa má mediátorka venovať aj otázkami zamestnancov, dopravný podnik ich má vyše tritisíc.

Hľadanie kontaktu

Dnes sme chceli novú službu vyskúšať. Sľubované kontakty na takzvaného ombudsmana sa nám na neprehľadnej webovej stránke dopravného podniku nájsť však nepodarilo. Skúšali sme to aj telefonicky, no od informátorky z ústredne, ktorá najskôr tvrdila, že taká osoba u nich nepracuje, sme sa neskôr dozvedeli: „Nie je tu, chodí len na štyri hodiny, zavolajte okolo obeda.“

Ďurčová na zháňanie kontaktu neskôr reagovala tým, že kontakt bol zverejnený v Bratislavskom kuriéri. Dokonca vraj už zaznamenala prvé ohlasy a podnety. Štvorhodinový pracovný úväzok potvrdila. „Moja pracovná doba je pohyblivá, prispôsobím sa," dodala Ďurčová. „Pani, u ktorej ste sa na mňa informovali, pracuje v podniku druhý deň."

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že kontakt na mediátorku zverejnený určite bude. „Bol aj inzerát v novinách.“ Momentálne sa podľa Kaveckého pripravuje nová stránka celého dopravného podniku, spustená by mala byť v najbližšom čase.

Po upozornení kontakt na ombudsmana dopravný podnik v piatok o druhej pridal na svoju webovú stránku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 493
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 623
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 408
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 745
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 216
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 982
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 822
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 236
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu