SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Počet prístupových bodov k internetu stúpol takmer o polovicu

Počet prístupových bodov na pripojenie k internetu stúpol v bratislavskom Starom Meste za posledný rok takmer o polovicu.

BRATISLAVA. Zlepšila sa aj bezpečnosť jednotlivých sietí.

"V centre hlavného mesta je v súčasnosti zabezpečených 77 percent prístupov a počet prístupových bodov sa za posledný rok zvýšil o 46 percent," TASR informovala Zuzana Točeková zo spoločnosti Ernst & Young, ktorá vykonala prieskum dostupnosti a bezpečnosti bezdrôtových sietí v Bratislave.

"Cieľom prieskumu bolo identifikovať a analyzovať Wi-Fi prístupové body v centre Bratislavy. Okrem sledovania ich počtu a umiestnenia sa prieskum zameral aj na ich zabezpečenie a prenosovú rýchlosť," dodala Točeková. Celkovo bolo meraním identifikovaných 772 jedinečných prístupových bodov, z ktorých 561 používalo istý spôsob zašifrovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Stupeň zabezpečenia v Bratislave však stále zaostáva za svetovými veľkomestami, kde je bežne zašifrovaných 93 percent prístupových bodov, rozdiel sa však postupne zmenšuje, keďže v minulých rokoch boli rozdiely v zabezpečení mnohonásobne väčšie.

"Na základe výsledkov tohtoročného prieskumu očakávame v Bratislave v roku 2010 v oblasti zabezpečenia pokračovanie súčasného trendu, teda pozvoľný nárast počtu prístupových bodov zabezpečených pomocou šifrovania," konštatuje Lukáš Neduchal, senior manažér IT poradenstva a riadenia technologických rizík Ernst & Young na Slovensku.

Výsledky prieskumu ukazujú, že si používatelia čoraz viac uvedomujú nevyhnutnosť ochrany bezdrôtových sietí. Najmä v prípade firiem predstavuje nedostatočne zabezpečený prístup pomerne veľké podnikateľské aj bezpečnostné riziko.

Skryť Vypnúť reklamu

Z pohľadu širokej verejnosti sú zaujímavé výsledky prieskumu zamerané na prístupové body typu hotspot, ktoré sú určené na prístup k internetu pre verejnosť. Hotspoty sú zvyčajne bezplatné a nezabezpečené, využívajú ich napríklad internetové kaviarne či reštaurácie. V Starom Meste ich v rámci prieskumu zaznamenali celkovo 43.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 016
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 258
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 868
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 218
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 858
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 044
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 335
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 351
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 124
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu