SME

Najobľúbenejšie sú dunajské cyklocesty

Hrádza na oboch brehoch Dunaja slúžila pôvodne iba ako zábrana proti povodniam. Po tom, čo dostala nový asfaltový povrch, stala sa vari najfrekventovanejším výletným miestom pre cykloturistov.


Na mapke sú schematicky znázornené najvýznamnejšie a najpoužívanejšie cyklotrasy v Bratislave. http://www.home.sk/vip/stofi/bs_cyclo.htm








Najfrekventovanejšou cyklocestou v Bratislave je dunajská hrádza v Petržalke. Niekde vedie nádhernými scenériami lužných lesov, inde pomedzi zabávajúcich sa ľudí v lunaparku. FOTO TASR – VLADIMÍR BENKO

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



Hrádza na oboch brehoch Dunaja slúžila pôvodne iba ako zábrana proti povodniam. Po tom, čo dostala nový asfaltový povrch, stala sa vari najfrekventovanejším výletným miestom pre cykloturistov.

SkryťVypnúť reklamu

V okolí Bratislavy je však viac možností na cesty mimo mesta či dokonca mimo územie našej republiky.

Hlavné trasy spravuje STaRZ

Uznesením z 15. marca 2001 schválilo mestské zastupiteľstvo rozšírenie predmetu činnosti Správy telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ) o vykonávanie správy a údržby hlavných cyklotrás.

„Snažíme sa, aby sme udržali v čo najlepšom stave najmä tie, ktoré sa za hranicami napájajú na medzinárodné. Na petržalskej strane je to celý úsek popri Dunaji od rakúskych hraníc až po Čunovo, všetko v rámci katastra mesta, a smerom k rieke Morave je to cyklocesta cez Devín až po Devínsku Novú Ves. Do výšky našich finančných možností zabezpečujeme čistotu, poriadok a značenie,“ povedal riaditeľ STaRZ-u Ľubomír Kadnár.

SkryťVypnúť reklamu

„Na petržalskej strane sme sa postarali o nové značenie, celú trasu sme vyčistili a sú vypracované projekty a návrhy, ktoré by mali zlepšiť prepojenie ciest. Chceli by sme vytvoriť novú trasu od Mosta Lafranconi do Devína. V spolupráci s mestskou časťou Ružinov chceme bezpečne vyriešiť prejazd z Prievozu na Prístavný most, lebo tu musia cyklisti prechádzať cez mimoriadne frekventovanú cestu, čo je často takmer nemožné. Podarilo sa nám nájsť vhodnú alternatívu, ale v týchto dňoch ešte rokujeme so Slovenskou správou ciest.“

Veľa vecí na zlepšenie podmienok pre cyklistov je rozbehnutých, záleží však na tom, či sa ich podarí dotiahnuť. „Pripravujeme aj iné projekty, a keď sa nám podarí zabezpečiť polovicu peňazí, môžeme sa uchádzať o zvyšok z projektu Phare.“

SkryťVypnúť reklamu

Ľavý breh Dunaja patrí Ružinovu

Cyklotrasy na ľavom (bratislavskom) brehu Dunaja má na starosti Ružinov, pokiaľ sa geograficky nachádzajú na území tejto mestskej časti. Podľa tlačovej hovorkyne Sabiny Zavarskej vyčlenil Ružinov na projektovú dokumentáciu pol milióna korún a na samotnú realizáciu a údržbu štyri milióny. V štádiu spracovania štúdie sú ďalšie cyklotrasy, ktoré by mali spojiť Ružinov so Starým a Novým Mestom a s plánovaným mostom Košická.

Najobľúbenejšia je petržalská strana Dunaja

Práve hlavné trasy v okolí Dunaja patria medzi najvyhľadávanejšie. Cyklisti sa nimi môžu dostať do miest, v ktorých boli kedysi rozľahlé lužné lesy. Cyklotrasa na petržalskej strane vedie popri rusovských jazerách do Čunova, známeho areálom vodných športov. Za Čunovom sa napája cez hraničný priechod na maďarskú časť cyklotrasy, ktorá vedie cez Rajku až do Nickelsdorfu. Pri Čunove sa dá pokračovať popri maďarských hraniciach až do Gabčíkova, prípadne sa vo Vojke prepraviť kompou na ľavú stranu Dunaja.

Za Slovnaftom chránené územie

Ak pod Prístavným mostom odbočíte doľava, smerom na Vlčie hrdlo, dostanete sa na cyklotrasu, ktorá vedie okolo ostrova Kopáč, ktorý pre svoju ojedinelú faunu a flóru patrí medzi územia chránené štátom. Ďalej sa dá pokračovať cez Hamuliakovo až do Gabčíkova a Číčova okolo mŕtvych číčovských ramien a zastaviť sa dá aj v Patinciach.

Podstatným nedostatkom je fakt, že medzi Hamuliakovom a Čunovom (leží presne oproti na druhej strane Dunaja) neexistuje lodné spojenie.

Cez Hamuliakovo, kde v bufete pri hrádzi pečú skvelé ryby, sa dostanete značenou cyklocestou až do Štúrova a odtiaľ do Ostrihomu.

Do rakúskeho Hainburgu

Cyklistická trasa do Hainburgu sa začína pod Novým mostom. Okrem krátkeho úseku tesne za dedinkou Wolfsthall je vhodná i pre deti. Trasa vedie stále po hrádzi, mimo cestnej komunikácie. Priemerný cyklista to do Hainburgu zvládne približne za hodinu. Celá trasa je veľmi dobre značená od hraničného priechodu Berg. Po cyklotrase sa možno dostať až do Viedne.

Rajom horských cyklistov je Železná studnička

Z ktorejkoľvek časti mesta sa cez Mlynskú dolinu, Patrónku alebo Kramáre dostanete na Železnú studničku, ktorá sa stala doslova rajom horských cyklistov. Cez víkend platí od Červeného mosta zákaz vjazdu pre autá bez špeciálneho povolenia. Potom si už každý môže vybrať, kam až sa chce dostať. V lesoch Malých Karpát sa však už treba orientovať podľa mapy.

Trasy v bližšom či vzdialenejšom okolí sú vhodné pre vyznávačov prírodných, mierne i veľmi náročných terénov.

PROKOP SLOVÁČEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 162
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 844
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 389
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 258
  6. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 154
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 078
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 915
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 846
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 919
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 646
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 209
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 761
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 495
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 174
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 098
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu