SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Potopený čln zmenil plavebnú dráhu

Rakúsky potopený čln pod Starým mostom zmenil spodné prúdenie vody v Dunaji a spôsobil výrazné zmeny aj pri vymývaní a zanášaní pôvodnej protiprúdnej plavebnej dráhy.


Franz Brandner, ktorý so svojím tímom vyťahoval tlačný čln remorkéra Greifenstein. FOTO SME – PAVOL MAJER



Bratislavský odštepný závod vodohospodárskeho podniku Povodie Dunaja preto bude musieť dunajské koryto na bratislavskom úseku opäť prebagrovať. Znamená to, že až do odvolania zostane v platnosti plavba po Dunaji iba v náhradnej poprúdnej plavebnej dráhe, ktorú vytýčili po minulotýždňovej havárii rakúskeho remorkéra Greifenstein.

„Hneď sme urobili merania, lebo sme chceli vedieť, ako potopené plavidlo ovplyvnilo vymývanie dna a presun štrku do pôvodnej plavebnej dráhy,“ vysvetlil riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Juria.

Skryť Vypnúť reklamu

Pracovníci Povodia Dunaja dnes namerané hodnoty porovnajú s výsledkami takmer týždňového monitoringu, ktorý na úseku Starý most – Prístavný most od havárie remorkéra pravidelne robili.

Ak podľa zmien v profile nebude treba okamžite bagrovať zanesené dunajské dno „starej“ plavebnej dráhy, Štátna plavebná správa už v najbližších dňoch v plnom rozsahu obnoví plavbu na Dunaji v pôvodnej poprúdnej plavebnej dráhe.

Čln remorkéra Greifenstein, je v súčasnosti v jednom z bazénov bratislavského prístavu – v novej opravovni lodí. O tom, či bude vrak možné opraviť alebo skončí v šrote, rozhodne rakúsky majiteľ remorkéra po zistení rozsahu poškodenia. (tasr, sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 900
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 818
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 888
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 285
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 801
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 292
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 915
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 10 906
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 763
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 104
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu