
Franz Brandner, ktorý so svojím tímom vyťahoval tlačný čln remorkéra Greifenstein. FOTO SME – PAVOL MAJER
Bratislavský odštepný závod vodohospodárskeho podniku Povodie Dunaja preto bude musieť dunajské koryto na bratislavskom úseku opäť prebagrovať. Znamená to, že až do odvolania zostane v platnosti plavba po Dunaji iba v náhradnej poprúdnej plavebnej dráhe, ktorú vytýčili po minulotýždňovej havárii rakúskeho remorkéra Greifenstein.
„Hneď sme urobili merania, lebo sme chceli vedieť, ako potopené plavidlo ovplyvnilo vymývanie dna a presun štrku do pôvodnej plavebnej dráhy,“ vysvetlil riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Juria.
Pracovníci Povodia Dunaja dnes namerané hodnoty porovnajú s výsledkami takmer týždňového monitoringu, ktorý na úseku Starý most – Prístavný most od havárie remorkéra pravidelne robili.
Ak podľa zmien v profile nebude treba okamžite bagrovať zanesené dunajské dno „starej“ plavebnej dráhy, Štátna plavebná správa už v najbližších dňoch v plnom rozsahu obnoví plavbu na Dunaji v pôvodnej poprúdnej plavebnej dráhe.
Čln remorkéra Greifenstein, je v súčasnosti v jednom z bazénov bratislavského prístavu – v novej opravovni lodí. O tom, či bude vrak možné opraviť alebo skončí v šrote, rozhodne rakúsky majiteľ remorkéra po zistení rozsahu poškodenia. (tasr, sita)