SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Cyklista v meste je „škodnou“

Hoci je cykloturistika v poslednom čase v Bratislave stále obľúbenejšia a pomaly sa sťahuje z prírody aj do mesta, jej podiel v uliciach je mizivý. Nedá sa porovnať s metropolami západných štátov.

Podľa občianskeho združenia ARTUR (Architektúra pre trvalo udržateľný rozvoj) súčasný stav cyklodopravy v Bratislave charakterizuje fakt, že na území mesta doteraz neexistuje taká súvislá sieť ciest, ktorá by dokázala motivovať obyvateľov, aby bicykle viac využívali. Cyklisti v meste nie sú, lebo nemajú chodníky. Ale platí aj opak. Nie sú chodníky, lebo táto možnosť dopravy sa málo využíva.

Prvé dopravno-inžinierske štúdie zamerané na cyklistickú dopravu v Bratislave boli spracované v rokoch 1985 – 1986 a v roku 1991 prijalo mestské zastupiteľstvo rozvojový dokument Cyklistická doprava v Bratislave. V ňom navrhli sieť cyklotrás i rozdelenie kompetencií, kto by sa o ne staral a spravoval ich. Aktualizácia generálneho dopravného plánu Bratislavy v roku 1995 vychádzala z tohto dokumentu, ale napriek dlhodobej a bohatej projektovej príprave sa do dnešných dní zrealizovalo iba minimum navrhovaných projektov.

Skryť Vypnúť reklamu

A tak majú cyklisti v Bratislave stále ťažký život. Žiadna trasa nie je kompletná, navyše na nej často parkujú autá, býva zanedbaná a neoznačená. Raz idete po nej, potom po chodníku a aj po ceste. Ohrozujú vás automobilisti, pre ktorých je cyklista v uliciach mesta stále „škodnou“, ktorá zavadzia, brzdí a obmedzuje.

A tak sa postupne dostávame na začiatok. Ľudia využívajú bicykel najmä na turistiku v okolí Bratislavy. A tam je našťastie dosť možností, ktoré sú hojne využívané.

PROKOP SLOVÁČEK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 284
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 509
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 314
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 168
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 130
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 760
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 370
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 730
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 370
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 312
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu