SME

V pondelok pustia na most MHD

„Poškodenie pilierov mosta nie je také vážne, v dohľadnom čase bude most opäť v prevádzke,“ povedal včera námestník primátora František Dej. Úplné výsledky dynamických skúšok budú známe 8. apríla, v ten deň by mali hneď ráno obnoviť premávku MHD na Starom

moste. O týždeň, keď budú známe aj výsledky geodetických meraní, by mali na moste obnoviť aj individuálnu automobilovú dopravu. Chodci sa však na most dostanú najskôr o mesiac, pretože bude treba opraviť pešiu lávku – vymeniť železobetónové dielce za drevené. Nebude treba ani opravovať piliere – iba vymenia ich obklady.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do Starého mosta vrazil minulý týždeň rakúsky remorkér Greifenstein. Odtrhol sa z neho jeden z člnov, ktorý zostal pod mostom a tlačí na jeho pilier. Už v utorok začala rakúska spoločnosť Brandner s prípravnými prácami na vytiahnutie člna. Do večera však nikto netušil, či čln skutočne vytiahne. Chýbala totiž objednávka. O objednávke už rokoval magistrát s ministerstvom dopravy. „Nakoniec o pol piatej večer objednávku podpísala poisťovacia spoločnosť,“ povedal Dej. Včera zo štyroch vzduchotesných komôr odčerpávali vodu, dnes vytiahnu čln na petržalský breh. Či si ho majiteľ, viedenská spoločnosť DDSG Cargo odvezie, nie je jasné. Dej označil prístup majiteľa k rokovaniam ako „laxný“, no povedal, že mesto bude na neho tlačiť. Nie je jasné ani to, či bude majiteľ ochotný zaplatiť vzniknuté škody. Vytiahnutie vraku zaplatí poisťovňa, majiteľ remorkéra by však mal zaplatiť aj ďalšie náklady – škody na moste, všetky posudky a merania, zvýšené náklady dopravnému podniku aj poškodený pontón. Presnú sumu zatiaľ nevyčíslili. Magistrát už oslovil advokátsku kanceláriu, ktorá má so spoločnosťou DDSG Cargo rokovať.

SkryťVypnúť reklamu

Ku škodám treba prirátať aj náklady na obnovenie plavebných dráh. Potopený čln totiž ovplyvnil prúdenie vôd Dunaja. To spôsobuje zanášanie poprúdnej plavebnej dráhy. Plaviť sa dá len v protiprúdnej dráhe. Podľa Juriu po vytiahnutí člna bude treba plavebnú dráhu vybagrovať. Medzi Starým a Prístavným mostom sa v týchto dňoch pohybuje loď, ktorá skúma stav dna.

ANDREA HAJDÚCHOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 300
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 946
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 491
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 358
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 103
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 734
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 961
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 991
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 851
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 930
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 355
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 211
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 089
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 639
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu