SME

Petržalka nechce polozapustený variant vedenia električky

Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. Oficiálne sa mestská časť ešte nevyjadrila.

BRATISLAVA. Bratislavská Petržalka dôrazne odmieta polozapustený model vedenia plánovanej električky. Argumentuje tým, že takéto riešenie by podobným spôsobom rozdelilo mestskú časť ako diaľnica na Einsteinovej. "Pre Petržalku je to absolútne neprijateľné. Niekoľkokrát to vyjadrili aj poslanci, vyjadruje to aj úrad vo svojich stanoviskách," povedal pre agentúru SITA hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. "Napríklad pri zapustenom by sa trať vyhĺbila do zeme a na vrchu by bola prekrytá. Hore by bola vylúčená doprava, mohla by tam byť zeleň či oddychová zóna. "Nechceme ďalší múr s nadchodmi," konštatoval petržalský starosta Milan Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s variantmi bola vypracovaná technicko - ekonomická štúdia. "Mala by hovoriť o variantoch a ich výhodách," povedal Ftáčnik. Predmetnou štúdiou sa už zaoberala odborná komisia pôsobiaca pri miestnom zastupiteľstve. "Tá zatiaľ nedala definitívne stanovisko," uviedol Andrassy. Definitívne sa nevyjadrila ani k tomu, ktorý iný variant ako polozapustený preferuje. Komisia podľa neho diskutuje na túto

tému aj s odborníkmi. Zatiaľ žiadne definitívne stanovisko neprijala, to by mali povedať samotní miestni poslanci. Potvrdil to aj splnomocnenec primátora pre dopravné systému Tomáš Fabor. "Mesto nenavrhlo zatiaľ žiadny variant... Mestská časť zatiaľ nedala žiadne oficiálne stanovisko," uviedol Fabor.

Komisia taktiež neprijala ani definitívne rozhodnutie v súvislosti s duálnosťou. Tá súvisí s pripravovaným nosným dopravným systémom. Ten by sa mal podľa plánov údajne budovať v Petržalke, s ktorou by mohol prepojiť Dúbravku, Karlovu Ves, Raču či ďalšie miesta mimo mesta. Koľaje pre električku zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu a nosný dopravný systém majú totiž rozdielny rozchod koľají. "Od mestskej časti sme nedostali žiadne oficiálne stanovisko, v ktorom kritizujú duálne riešenie," povedal Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa mnohých zainteresovaných je totiž duálnosť "zbytočná" a variant by mal byť ekologický. Iniciatíva Za ekologickú a efektívnu dopravu na margo štúdie hovorí o "zasadení zdrvujúcej rany" predstavám magistrátu a o úplnom "pohorení" duálneho systému". O konečnom riešení však podľa Fabora ešte nebolo rozhodnuté. Zdôraznil pritom, že to musí byť konsenzus medzi Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železnicami SR a hlavným mestom.

"Na plnú funkčnosť železničného riešenia je potrebné prepojenie odbočka Dunaj (z tunela TEN-T 17) - Bosáková. Tento úsek nie je zatiaľ finančne krytý. Pokiaľ nebude toto prepojenie, bude električka jediné koľajové spojenie Petržalky pre mestskú dopravu," povedal Fabor. Dodal, že jediným dočasným riešením je prechod cez Starý most, pokiaľ mesto nevybuduje tunel do centra. Ten však podľa neho nie je železničným tunelom TEN-T 17. "A to si niektorí mýlia," povedal Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 701
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 555
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 711
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  6. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 9 741
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 713
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 455
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eduard Šebo (3 ku 2)

Eduard Šebo patrí medzi najbohatších Slovákov.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


Na snímke Adam Obert (Slovensko) počas prípravného medzištátneho futbalového stretnutia Slovensko - Rakúsko.

V oboch zápasoch dostal najvyššie známky.


  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 404
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 470
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 352
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 004
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 344
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 338
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 843
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu