SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Petržalka nechce polozapustený variant vedenia električky

Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. Oficiálne sa mestská časť ešte nevyjadrila.

BRATISLAVA. Bratislavská Petržalka dôrazne odmieta polozapustený model vedenia plánovanej električky. Argumentuje tým, že takéto riešenie by podobným spôsobom rozdelilo mestskú časť ako diaľnica na Einsteinovej. "Pre Petržalku je to absolútne neprijateľné. Niekoľkokrát to vyjadrili aj poslanci, vyjadruje to aj úrad vo svojich stanoviskách," povedal pre agentúru SITA hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy.

Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. "Napríklad pri zapustenom by sa trať vyhĺbila do zeme a na vrchu by bola prekrytá. Hore by bola vylúčená doprava, mohla by tam byť zeleň či oddychová zóna. "Nechceme ďalší múr s nadchodmi," konštatoval petržalský starosta Milan Ftáčnik.

Skryť Vypnúť reklamu

V súvislosti s variantmi bola vypracovaná technicko - ekonomická štúdia. "Mala by hovoriť o variantoch a ich výhodách," povedal Ftáčnik. Predmetnou štúdiou sa už zaoberala odborná komisia pôsobiaca pri miestnom zastupiteľstve. "Tá zatiaľ nedala definitívne stanovisko," uviedol Andrassy. Definitívne sa nevyjadrila ani k tomu, ktorý iný variant ako polozapustený preferuje. Komisia podľa neho diskutuje na túto

tému aj s odborníkmi. Zatiaľ žiadne definitívne stanovisko neprijala, to by mali povedať samotní miestni poslanci. Potvrdil to aj splnomocnenec primátora pre dopravné systému Tomáš Fabor. "Mesto nenavrhlo zatiaľ žiadny variant... Mestská časť zatiaľ nedala žiadne oficiálne stanovisko," uviedol Fabor.

Komisia taktiež neprijala ani definitívne rozhodnutie v súvislosti s duálnosťou. Tá súvisí s pripravovaným nosným dopravným systémom. Ten by sa mal podľa plánov údajne budovať v Petržalke, s ktorou by mohol prepojiť Dúbravku, Karlovu Ves, Raču či ďalšie miesta mimo mesta. Koľaje pre električku zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu a nosný dopravný systém majú totiž rozdielny rozchod koľají. "Od mestskej časti sme nedostali žiadne oficiálne stanovisko, v ktorom kritizujú duálne riešenie," povedal Fabor.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa mnohých zainteresovaných je totiž duálnosť "zbytočná" a variant by mal byť ekologický. Iniciatíva Za ekologickú a efektívnu dopravu na margo štúdie hovorí o "zasadení zdrvujúcej rany" predstavám magistrátu a o úplnom "pohorení" duálneho systému". O konečnom riešení však podľa Fabora ešte nebolo rozhodnuté. Zdôraznil pritom, že to musí byť konsenzus medzi Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železnicami SR a hlavným mestom.

"Na plnú funkčnosť železničného riešenia je potrebné prepojenie odbočka Dunaj (z tunela TEN-T 17) - Bosáková. Tento úsek nie je zatiaľ finančne krytý. Pokiaľ nebude toto prepojenie, bude električka jediné koľajové spojenie Petržalky pre mestskú dopravu," povedal Fabor. Dodal, že jediným dočasným riešením je prechod cez Starý most, pokiaľ mesto nevybuduje tunel do centra. Ten však podľa neho nie je železničným tunelom TEN-T 17. "A to si niektorí mýlia," povedal Fabor.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 895
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 704
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 490
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 545
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 819
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 721
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 376
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 177
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu