SME

Petržalka nechce polozapustený variant vedenia električky

Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. Oficiálne sa mestská časť ešte nevyjadrila.

BRATISLAVA. Bratislavská Petržalka dôrazne odmieta polozapustený model vedenia plánovanej električky. Argumentuje tým, že takéto riešenie by podobným spôsobom rozdelilo mestskú časť ako diaľnica na Einsteinovej. "Pre Petržalku je to absolútne neprijateľné. Niekoľkokrát to vyjadrili aj poslanci, vyjadruje to aj úrad vo svojich stanoviskách," povedal pre agentúru SITA hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prijateľnejším riešením by bol pre mestskú časť estakádny alebo podzemný variant. "Napríklad pri zapustenom by sa trať vyhĺbila do zeme a na vrchu by bola prekrytá. Hore by bola vylúčená doprava, mohla by tam byť zeleň či oddychová zóna. "Nechceme ďalší múr s nadchodmi," konštatoval petržalský starosta Milan Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s variantmi bola vypracovaná technicko - ekonomická štúdia. "Mala by hovoriť o variantoch a ich výhodách," povedal Ftáčnik. Predmetnou štúdiou sa už zaoberala odborná komisia pôsobiaca pri miestnom zastupiteľstve. "Tá zatiaľ nedala definitívne stanovisko," uviedol Andrassy. Definitívne sa nevyjadrila ani k tomu, ktorý iný variant ako polozapustený preferuje. Komisia podľa neho diskutuje na túto

tému aj s odborníkmi. Zatiaľ žiadne definitívne stanovisko neprijala, to by mali povedať samotní miestni poslanci. Potvrdil to aj splnomocnenec primátora pre dopravné systému Tomáš Fabor. "Mesto nenavrhlo zatiaľ žiadny variant... Mestská časť zatiaľ nedala žiadne oficiálne stanovisko," uviedol Fabor.

Komisia taktiež neprijala ani definitívne rozhodnutie v súvislosti s duálnosťou. Tá súvisí s pripravovaným nosným dopravným systémom. Ten by sa mal podľa plánov údajne budovať v Petržalke, s ktorou by mohol prepojiť Dúbravku, Karlovu Ves, Raču či ďalšie miesta mimo mesta. Koľaje pre električku zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu a nosný dopravný systém majú totiž rozdielny rozchod koľají. "Od mestskej časti sme nedostali žiadne oficiálne stanovisko, v ktorom kritizujú duálne riešenie," povedal Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa mnohých zainteresovaných je totiž duálnosť "zbytočná" a variant by mal byť ekologický. Iniciatíva Za ekologickú a efektívnu dopravu na margo štúdie hovorí o "zasadení zdrvujúcej rany" predstavám magistrátu a o úplnom "pohorení" duálneho systému". O konečnom riešení však podľa Fabora ešte nebolo rozhodnuté. Zdôraznil pritom, že to musí byť konsenzus medzi Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železnicami SR a hlavným mestom.

"Na plnú funkčnosť železničného riešenia je potrebné prepojenie odbočka Dunaj (z tunela TEN-T 17) - Bosáková. Tento úsek nie je zatiaľ finančne krytý. Pokiaľ nebude toto prepojenie, bude električka jediné koľajové spojenie Petržalky pre mestskú dopravu," povedal Fabor. Dodal, že jediným dočasným riešením je prechod cez Starý most, pokiaľ mesto nevybuduje tunel do centra. Ten však podľa neho nie je železničným tunelom TEN-T 17. "A to si niektorí mýlia," povedal Fabor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 84 428
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 533
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 264
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 532
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 334
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 219
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu