SME

Most medzi Sencom a Pezinkom chce kraj zrekonštruovať

Most medzi Sencom a Pezinkom vedúci ponad diaľnicu D1 plánuje Bratislavský kraj zrekonštruovať.

BRATISLAVA.

Agentúre SITA to potvrdila Katarína Krapková z Kancelárie predsedu Bratislavského samosprávneho kraja.

Most je totiž v zlom technickom stave a od roku 1975 sa na ňom nerobili žiadne väčšie opravy. "Pred samotnou opravou je potrebné zabezpečiť projektovú dokumentáciu. Tú kraj vypracoval na základe kompletnej diagnostiky, ktorú vykonal v minulom roku," spresnila. Keďže ide o mostný objekt ponad diaľnicu, práce sa začnú až po ukončení jej rozširovania. "

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Národná diaľničná spoločnosť a dopravná polícia nedajú súhlas k prácam, pokiaľ nebudú ukončené práce pod mostom na diaľnici," zdôvodnila Krapková. V tejto chvíli je preto podľa nej veľmi predčasné hovoriť o začiatku prác.

SkryťVypnúť reklamu

Predbežná cena za rekonštrukciu sa odhaduje na 600-tisíc eur, v cene pritom nie je zarátaný projekt organizácie dopravy a dopravného značenia. " Konečná cena však bude stanovená až po začatí opravy, nakoľko až pri nej sa ukáže rozsah poškodenia mosta," doplnila.

Most, ktorý je súčasťou cesty II/503 vo vlastníctve kraja, bol postavený ešte v roku 1975 a odvtedy sa na ňom nerobili žiadne väčšie opravy. "Kraj tento most ako aj všetky cesty II. a III. triedy a iné mostné objekty zdedil vo veľmi zlom technickom stave, preto ich údržba a opravy sú veľmi nákladné.

Keďže spomínaný most sa vo väčšej miere neopravoval už viac ako 30 rokov je nutné ho zrekonštruovať komplexne," uviedla Krapková. Konkrétne je podľa nej potrebné opraviť poškodenú mostovku (horná časť mostného objektu), odstrániť priečne trhliny a pozdĺžne koľaje. Je potrebné opraviť poškodenú hydroizoláciu, pre ktorú zateká voda do úložných priestorov mosta, čím sa vytvárajú kaverny a dochádza k vyplavovaniu podkladov. "

SkryťVypnúť reklamu

Na moste sú poškodené aj rímsy, prechodové dosky, má obnaženú výstuž podpier. Nosná konštrukcia mosta ako aj predpätie mosta nevykazujú vážnejšie poškodenia, pre ktoré by most musel byť uzavretý," spresnila.

Oprava tohto typu sa tradične robí bez úplnej uzávierky. "Most bude rekonštruovaný za čiastočnej prevádzky, na etapy. Prejazdný bude vždy polovičný profil mosta," dodala Krapková. Opravu kraj vykoná vo vlastnej réžii prostredníctvom spoločnosti Regionálne cesty Bratislava, a.s., ktorá zabezpečuje údržbu a opravu ciest a mostných objektov v správe regiónu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 270
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 513
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 065
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 040
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 613
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 869
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 365
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 556
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 243
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 345
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 899
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 342
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 069
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu