SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

V Bratislavskom kraji sa má naplno spustiť integrovaná doprava

V Bratislavskom kraji by sa v budúcom roku mali začať používať kombinované cestovné lístky, ktoré budú môcť využívať cestujúci vo všetkých druhoch verejnej dopravy.

BRATISLAVA. Pokiaľ návrh spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava (BID) schváli mestské a krajské zastupiteľstvo, budú ľudia cestovné platiť v závislosti od počtu zón, cez ktoré prejdú. V súčasnosti cenu lístka ovplyvňuje počet prejdených kilometrov. So zámerom musia súhlasiť aj jednotliví prepravcovia.

Bratislavský kraj by sa mal po novom rozdeliť na deväť zón. Štandardný kombinovaný hodinový jednorazový lístok na dve zóny na území mesta aj kraja má stáť jedno euro (30,10 koruny), najdrahší celosieťový lístok s platnosťou 165 minút vyjde na 2,60 eura (78,30 Sk). Deti, žiaci, študenti a seniori budú mať nárok na polovičnú zľavu z cestovného. Systém by sa mal vzťahovať na mestskú hromadnú dopravu, prímestské autobusy a vlaky.

Skryť Vypnúť reklamu

Cena cestovného sa ešte môže znížiť, pokiaľ si ľudia kúpia predplatné lístky na jeden, tri alebo 12 mesiacov. "Chceme motivovať ľudí, aby si kupovali cenovo výhodnejšie predplatné cestovné lístky a pravidelne využívali verejnú dopravu," uviedol generálny riaditeľ BID Alexander Ballek. Spoločnosť však pripustila, že pre niektoré skupiny môže cestovné mierne zdražieť, nejde však vraj o výrazné rozdiely.

V Bratislavskom kraji žije viac ako 600.000 obyvateľov, ďalší ľudia do hlavného mesta a jeho okolia dochádzajú z ostatných regiónov Slovenska najmä za prácou.

BID je akciovou spoločnosťou hlavného mesta a Bratislavského samosprávneho kraja. Na niektorých tratiach v okolí Bratislavy už projekt integrovanej dopravy skúšobne funguje.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 417
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 705
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 833
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 787
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 693
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 572
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 513
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 476
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu