SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ DNES O MAPKU BUDÚCICH PARKOVACÍCH ZÓN

Zaparkujú len domáci a rýchli

Staré Mesto pripravuje tri lokality na svojom území, ktoré chce v krátkom čase vyhlásiť za nové parkovacie zóny s regulovaným státím. Firmy ani obyvatelia si tu už nebudú môcť "kúpiť" miesta.

Od nového roka sa mení parkovanie v zóne od Kollárovho námestia po hranicu s Ružinovom. Väčšina miest bude pre Staromešťanov, firmy ani obyvatelia si už nebudú môcť "kúpiť" miesto.Od nového roka sa mení parkovanie v zóne od Kollárovho námestia po hranicu s Ružinovom. Väčšina miest bude pre Staromešťanov, firmy ani obyvatelia si už nebudú môcť "kúpiť" miesto. (Zdroj: SME - DOROTA KRÁKOVÁ)

Samospráva sa už nechce s firmou BPS Park dohodnúť po dobrom. Zmluvu s ňou dá na súd. V roku 2010 majú vzniknúť tri nové parkovacie zóny bez BPS Park.

STARÉ MESTO. Žaloba, zneplatnenie zmluvy s BPS Park a nové opatrenia v parkovaní bez súkromnej spoločnosti. To sú zmeny, ktoré ohlásilo v utorok Staré Mesto. Po konfliktoch s firmou BPS Park v súvislosti so zmenami parkovacej politiky v utorok samospráva urobila prvý krok k tomu, aby spoločnosť úplne odstavila od dohodnutého biznisu.

Ako povedal starosta Starého Mesta Andrej Petrek, existujúca zmluva z roku 2006 je podľa neho nevýhodná - za takú ju označil aj Protimonopolný úrad, a chce sa domôcť jej zneplatnenia súdom.

citat.jpg

Ani v nových zónach sa nevyhneme papučovaniu a odťahovaniu. V týchto zónach je približne 500 vyhradených boxov, z toho je 80 percent pre firmy. Zriadením zón tieto vyhradené parkovacie boxy zaniknú. Po novom si Staromešťania nebudú môcť zabukovať miesta na parkovanie len pre seba, obsadia to, ktoré bude voľné. Zvýhodnení budú v tom, že parkovacích miest pre rezidentov bude viac.

Nové zóny

Od nového roka by mohla začať fungovať v réžii samosprávy nová zóna od Námestia slobody k Poľnej až po Ružinov. Režim by mal byť podobný ako v Prahe, kde sú miesta rozdelené pre Staromešťanov-rezidentov (modré) a pre ostatných (biele). Pomer miest ešte nie je jasný, zrejme bude 3:7 v prospech Staromešťanov.
Ďalšie zóny by mali pribudnúť v priebehu jari - jedna medzi Štefánikovou, Šancovou a Námestím slobody po Mýtnu a druhá od Štefánikovej smerom k Horskému parku až po Hrad vrátane Palisád.

Jediná existujúca zóna v centre zatiaľ zostáva v nezmenenom režime - kým sa nevyjasní platnosť zmluvy s BPS Park.

Kliknite - obrázok zväčšíte.

Zatiaľ bez poplatkov

Nové zóny prinesú viac miesta pre Staromešťanov. Tí, čo zaparkujú na modrých miestach bez rezidenčnej karty, budú podľa Petreka odtiahnutí. O zvyšok miest sa budú deliť školy, nemocnice a prišelci z iných mestských častí. „Želám im veľa šťastia, aby našli voľné miesto," odkázal im Petrek. Obyvatelia Starého Mesta ani firmy si už miesto prenajať nebudú môcť. Výnimku budú mať hendikepovaní.

Staré Mesto takto chce riešiť problém s parkovaním v centre. Do uličiek Starého Mesta totiž chodia parkovať aj zamestnanci firiem, ktorí v centre parkujú, lebo je to zadarmo. Staromešťania potom pred svojím bydliskom nemôžu nájsť miesto.

Hoci pribudnú nové parkovacie zóny, poplatky na nich prišelci zatiaľ nebudú platiť. Zákon na spoplatnenie parkovania v mestách ešte neexistuje. Petrek dúfa, že sa do konca roka prijme. „Kým nám to zákon neumožňuje, bude to zadarmo," povedal.

  • Prvá lokalita je vymedzená Námestím slobody, Kollárovým námestím, Mickiewiczovou ulicou, Ulicou 29. augusta, Poľnou, Karadžičovou a Legionárskou.
  • Druhú zónu vymedzuje Štefánikova, Šancová, Mýtna, Námestie slobody, Námestie 1. mája a Hodžovo námestie.
  • Tretia zóna bude ohraničená Štefánikovou, Hlbokou cestou, Ulicou Fraňa Kráľa, Palisádami, Zámockou a Staromestskou.
  • Cieľom tohto systému je zvýhodnenie rezidentov, teda Staromešťanov. Tiež by sa tak mal nastoliť poriadok a vodiči nebudú môcť parkovať napríklad aj na chodníkoch. V súčasnosti sa vypracúvajú projekty na zóny, cena projektu je vyčíslená na 35 576 €. (sita)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 813
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 968
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 698
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 931
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 711
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 501
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 921
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 483
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 335
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 178
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu