PETRŽALKA. Autobus linky 83, ktorý v nedeľu horel pri Novom moste na zastávke Dvory, mal problémy s motorom. To sú zatiaľ jediné známe informácie o Ikaruse, ktoré dopravný podnik zverejnil.
O požiari hovorca podniku Peter Kavecký nechcel zverejniť nijaké podrobnosti. „Vec je v štádiu vyšetrovania, informácie poskytneme až po jeho skončení," odpovedal na všetky otázky vrátane tej, aké staré vozidlo bolo.
„Všetky autobusy v bratislavskej hromadnej doprave chodia riadne na všetky kontroly," povedal. Ikarus teda mal byť formálne v poriadku.
Združenie imhd.sk informovalo, že Ikarus bol z roku 1998. Nič novšie podľa nich dopravný podnik medzi kĺbovými autobusmi nemá - ak nerátame požičané vozidlá v prenájme a najdlhší autobus na svete Mercedes, ktorý je len jeden. Ikarus bol z poslednej veľkej dodávky kĺbových autobusov.
Autobusy postupne menia
Problémy Ikarusu súvisia s prestarnutým vozovým parkom. Asi polovica všetkých vozidiel je po čase životnosti.
Už pred týždňom predseda predstavenstva podniku Branislav Zahradník pripustil, že kĺbové vozidlá sú staršie, a preto vo zvýšenej miere prichádzajú do úvahy technické problémy.
Park sa postupne obnovuje, podniku sa zatiaľ nedarí získať novšie kĺbové vozidlá. Megatender na 240 autobusov zrušil Úrad pre verejné obstarávanie vo februári. Dopravný podnik sa potom rozhodol súťaž nahradiť troma menšími tendrami, dva už vypísal.
Čo sa stalo
Ikarus začal horieť v nedeľu o 14.34 h v priestore motora. Keďže sa to stalo pri zastávke, všetci cestujúci hneď vystúpili a nikomu sa nič nestalo. Na miesto prišli dve hasičské autá a pomohli vodičovi oheň uhasiť. Ten sa totiž ihneď po vzplanutí vozidla pokúsil dostať oheň pod kontrolu pomocou hasiaceho prístroja. Zatiaľ ani nie je známe, aká je škoda na vozidle, zničená je zadná časť vrátane poškodenia interiéru.