Prvá električka
Dňa 28. augusta 1895 bratislavské, ale aj viedenské a budapeštianske noviny informovali, že v predchádzajúci deň dali v Bratislave do prevádzky elektrickú železnicu. Bola to veľká udalosť, lebo v Prahe slúžila električka od roku 1896 a vo Viedni a Budapešti až od roku 1897.
V marci 1893 salzburský inžinier A. Werner požiadal magistrát o povolenie na výstavbu konskej železnice, ale krátko nato žiadosť zmenil na výstavbu elektrickej trate. Magistrát uzavrel zmluvu s firmou Ganz z Budapešti, s viedenskou firmou Lindheim a umožnil bezplatné používanie verejných priestorov na uloženie koľajníc. Práce postupovali rýchlo, okrem koľajníc s výhybňami vybudovali depo, dielne i vlastnú elektráreň (na 550 V) na dnešnej Pribinovej ulici.
Tak sa 1. augusta začali skúšobné jazdy a o tri týždne na poslednej určili miesta jednotlivých zastávok. Ráno 27. augusta sa v depe o ôsmej stretli zástupcovia mesta a podnikov. Komisia sa previezla na konečnú zastávku pri hoteli Medveď (na konci dnešnej Štefánikovej), odtiaľ sa odviezli na druhú konečnú zastávku na Vitézovej ulici pri Dunaji (pri Rybárskom cechu) a napokon k hotelu Zelený strom (dnes Carlton).
Už v prvý deň električka previezla 2468 ľudí, lístok stál 10 grajciarov. Na trati premávalo päť motorových a štyri vlečné vagóny, vozne mali dvanásť miest na sedenie a osem na státie. V septembri električkovú trať predĺžili po železničnú stanicu.