SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Opticky vyzerá mesto ako plné

Presný pokles návštevnosti mesta odhalia štatistiky až na jeseň. Najhorší bol zatiaľ prvý štvrťrok.

O prehliadky mesta je stále záujem. V tomto roku je novinkou takzvaná art tour – umelecká prehliadka.O prehliadky mesta je stále záujem. V tomto roku je novinkou takzvaná art tour – umelecká prehliadka. (Zdroj: SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Očakávaný pokles návštevníkov Bratislavy sa potvrdil. Minuloročný rekord sa v tejto sezóne určite neprekoná. Presné štatistiky budú známe až na jeseň. Hospodársku krízu v turistickom ruchu pociťujú aj ostatné európske mestá.

Podľa dane za ubytovanie za prvých šesť mesiacov tohto roku sa ukazuje pokles o 14 percent, povedal Milan Vajda, vedúci oddelenia marketingu a cestovného ruchu magistrátu.

Čakanie na biznis sezónu

Pri štvorhviezdičkových hoteloch, ktoré nežijú z víkendovej mestskej turistiky - tzv. city break, sa však očakáva, že prepad bude výrazne vyšší. „Zúfalo čakajú, kedy začne biznis sezóna," dodal Vajda. Tá by mala odštartovať na jeseň.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo sa týka počtu turistov v Bratislave, zatiaľ bol najslabší prvý štvrťrok tohto roku - návštevnosť sa znížila oproti minulému roku až o 24 percent. Najmenej ľudí prišlo vo februári. „Na jar sa počty mierne zdvihli," povedal Vajda, ktorý upozornil, že minulý rok bol rekordný.

Ani nebývajú, ani nejedia

Podľa štatistického úradu sa vtedy v meste ubytovalo takmer 760-tisíc ľudí, pričom 600-tisíc prišlo zo zahraničia. Tieto štatistiky sú však len orientačné. Závisia od toho, koľko hotelov svojich návštevníkov presne nahlási.

Štatistiky tiež nedokážu zachytiť tých, ktorí do mesta prídu bez toho, aby tu strávili čo len jednu noc.

Napriek poklesu a hospodárskej kríze v turistickom ruchu cudzincov v centre vidno aj počuť. „Opticky to nevyzerá zle," povedal Vajda. Z turistov, ktorí však prídu napríklad loďou, nebývajú v meste a veľakrát tu ani nejedia, Bratislava podľa Vajdu veľa nemá.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 431
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 630
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 383
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 343
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 962
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 226
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 942
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 742
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 637
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu