SME

O farebných zónach mnohí stále nevedia

Železničná spoločnosť tvrdí, že farebné zóny na Hlavnej stanici sa osvedčili. Systém meniť neplánujú.

Vo vstupnej hale stanice je navigácia k pokladniam podľa farebných zón. Popisy smerovania sú len v slovenčine. Cestujúci sa stavajú najčastejšie k prvým pokladniam. Systém sa podľa železničnej spoločnosti osvedčil.Vo vstupnej hale stanice je navigácia k pokladniam podľa farebných zón. Popisy smerovania sú len v slovenčine. Cestujúci sa stavajú najčastejšie k prvým pokladniam. Systém sa podľa železničnej spoločnosti osvedčil. (Zdroj: SME - OLIVER FILAN)

Hoci farebný systém pre pokladne na Hlavnej stanici funguje už od minulého roka, mnohí cestujúci sa v ňom neorientujú, alebo o ňom vôbec nevedia.

BRATISLAVA. Prísť aj pol hodinu pre odjazdom vlaku na Hlavnú stanicu, nemusí byť zárukou toho, že lístok na vyhliadnutý vlak sa vám aj podarí kúpiť. Najmä vtedy, keď cestujete piatok poobede. Pred okienkami sa tvoria dlhé rady, mnohí cestujúci v panike, aby stihli vlak, prebehujú z jedného do druhého. Násilné i menej násilné predbiehanie je bežné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Farebný systém odlíšenia pokladníc funguje na Hlavnej stanici už od decembra minulého roka. Železničná spoločnosť ho zavádzala s cieľom sprehľadniť a zlepšiť vybavovanie cestujúcich. Podľa tohto systému si ľudia majú lístky kupovať pri okienkach podľa šiestich farieb. Mnohí cestujúci sa však do radov podľa farby nestavajú.

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí o označení nevedia, iní sa v ňom nevyznajú. Viacerí čakajú pri prvých pokladniach vo vnútri haly tak, ako boli roky zvyknutí.

Kto chce základné vybavenie pre cestovanie vlakom na Slovensku, má stáť pri pokladniach svetlomodrej zóny, pre rýchly predaj lístkov bez miesteniek slúži zas svetlooranžová.

Aj keď v radoch na stanici vládne niektoré dni chaos, železničná spoločnosť tvrdí, že farebný systém je úspešný. „Farebná zonácia vybavovania cestujúcich na Hlavnej stanici sa osvedčila a máme aj pozitívne ohlasy,“ povedal Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko. Kritické boli podľa Čikovského len prvé dni, keď sa systém zavádzal. „V súčasnosti však konštatujeme, že farebná zonácia vybavovania cestujúcich je efektívna.“

Príplatok za dlhé rady

„Ak cestujem domov piatok, chodím na stanicu dostatočne v predstihu,“ hovorí cestujúca Ivana zo Zvolena, ktorá pracuje v Bratislave. „Raz sa mi stalo, že som si lístok musela kupovať až vo vlaku, taký tu bol rad.“
Čikovský pripomína, že na každý vlak a každým smerom sa dá cestovný lístok kúpiť už 60 dní pred cestou. Za kupovanie vo vlaku si ľudia priplatia.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prepravného poriadku je prirážka za vydanie lístka vo vlaku, v prípade, že cestujúci nastúpil v obsadenej stanici a prihlásil sa sprievodcovi, 1,3 eura (39,16 koruny).

Ak sa sprievodcovi neohlásil, alebo sa prihlásil až po vyzvaní, dopravca mu môže udeliť sankciu až do výšky 26 eur (783,28 koruny).

Sledovanie šípky

Zmeny v systéme farebných zón železničná spoločnosť nechystá. Podľa Čikovského ho nie je dôvod meniť. „Je dôležité, aby si každý cestujúci všimol vlastnú šípku, ktorá ho privedie na konkrétne miesto vybavenia.“

Farebné zóny využíva aj stanica v Nových Zámkoch. Naplánované bolo aj rozširovanie do Košíc. „Vzhľadom na hospodársku recesiu sme v tomto smere opatrní,“ dodal Čikovský.

Farebné zóny

  • Svetlomodrá – základné vnútroštátne vybavenie

SkryťVypnúť reklamu
  • Tmavomodrá – komplexné vybavenie

  • Svetlooranžová – rýchle vybavenie bez možnosti zakúpenia miesteniek a platby kartou

  • Tmavooranžová – nadštandard

  • Sivomodrá – doplnkové vybav.

  • Biela – informácie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 310
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 566
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 127
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 793
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 391
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 112
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 390
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 840
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 366
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 842
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 723
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 059
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 054
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 624
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 703
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
SkryťZatvoriť reklamu