SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

O farebných zónach mnohí stále nevedia

Železničná spoločnosť tvrdí, že farebné zóny na Hlavnej stanici sa osvedčili. Systém meniť neplánujú.

Vo vstupnej hale stanice je navigácia k pokladniam podľa farebných zón. Popisy smerovania sú len v slovenčine. Cestujúci sa stavajú najčastejšie k prvým pokladniam. Systém sa podľa železničnej spoločnosti osvedčil.Vo vstupnej hale stanice je navigácia k pokladniam podľa farebných zón. Popisy smerovania sú len v slovenčine. Cestujúci sa stavajú najčastejšie k prvým pokladniam. Systém sa podľa železničnej spoločnosti osvedčil. (Zdroj: SME - OLIVER FILAN)

Hoci farebný systém pre pokladne na Hlavnej stanici funguje už od minulého roka, mnohí cestujúci sa v ňom neorientujú, alebo o ňom vôbec nevedia.

BRATISLAVA. Prísť aj pol hodinu pre odjazdom vlaku na Hlavnú stanicu, nemusí byť zárukou toho, že lístok na vyhliadnutý vlak sa vám aj podarí kúpiť. Najmä vtedy, keď cestujete piatok poobede. Pred okienkami sa tvoria dlhé rady, mnohí cestujúci v panike, aby stihli vlak, prebehujú z jedného do druhého. Násilné i menej násilné predbiehanie je bežné.

Farebný systém odlíšenia pokladníc funguje na Hlavnej stanici už od decembra minulého roka. Železničná spoločnosť ho zavádzala s cieľom sprehľadniť a zlepšiť vybavovanie cestujúcich. Podľa tohto systému si ľudia majú lístky kupovať pri okienkach podľa šiestich farieb. Mnohí cestujúci sa však do radov podľa farby nestavajú.

Niektorí o označení nevedia, iní sa v ňom nevyznajú. Viacerí čakajú pri prvých pokladniach vo vnútri haly tak, ako boli roky zvyknutí.

Kto chce základné vybavenie pre cestovanie vlakom na Slovensku, má stáť pri pokladniach svetlomodrej zóny, pre rýchly predaj lístkov bez miesteniek slúži zas svetlooranžová.

Aj keď v radoch na stanici vládne niektoré dni chaos, železničná spoločnosť tvrdí, že farebný systém je úspešný. „Farebná zonácia vybavovania cestujúcich na Hlavnej stanici sa osvedčila a máme aj pozitívne ohlasy,“ povedal Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko. Kritické boli podľa Čikovského len prvé dni, keď sa systém zavádzal. „V súčasnosti však konštatujeme, že farebná zonácia vybavovania cestujúcich je efektívna.“

Príplatok za dlhé rady

„Ak cestujem domov piatok, chodím na stanicu dostatočne v predstihu,“ hovorí cestujúca Ivana zo Zvolena, ktorá pracuje v Bratislave. „Raz sa mi stalo, že som si lístok musela kupovať až vo vlaku, taký tu bol rad.“
Čikovský pripomína, že na každý vlak a každým smerom sa dá cestovný lístok kúpiť už 60 dní pred cestou. Za kupovanie vo vlaku si ľudia priplatia.

Podľa prepravného poriadku je prirážka za vydanie lístka vo vlaku, v prípade, že cestujúci nastúpil v obsadenej stanici a prihlásil sa sprievodcovi, 1,3 eura (39,16 koruny).

Ak sa sprievodcovi neohlásil, alebo sa prihlásil až po vyzvaní, dopravca mu môže udeliť sankciu až do výšky 26 eur (783,28 koruny).

Sledovanie šípky

Zmeny v systéme farebných zón železničná spoločnosť nechystá. Podľa Čikovského ho nie je dôvod meniť. „Je dôležité, aby si každý cestujúci všimol vlastnú šípku, ktorá ho privedie na konkrétne miesto vybavenia.“

Farebné zóny využíva aj stanica v Nových Zámkoch. Naplánované bolo aj rozširovanie do Košíc. „Vzhľadom na hospodársku recesiu sme v tomto smere opatrní,“ dodal Čikovský.

Farebné zóny

  • Svetlomodrá – základné vnútroštátne vybavenie
  • Tmavomodrá – komplexné vybavenie
  • Svetlooranžová – rýchle vybavenie bez možnosti zakúpenia miesteniek a platby kartou
  • Tmavooranžová – nadštandard
  • Sivomodrá – doplnkové vybav.
  • Biela – informácie

anketa_res.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 994
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 245
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 721
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 968
  5. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 841
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 158
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 159
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 598
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 513
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 363
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu