SME
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

O farebných zónach mnohí stále nevedia

Železničná spoločnosť tvrdí, že farebné zóny na Hlavnej stanici sa osvedčili. Systém meniť neplánujú.

Vo vstupnej hale stanice je navigácia k pokladniam podľa farebných zón. Popisy smerovania sú len v slovenčine. Cestujúci sa stavajú najčastejšie k prvým pokladniam. Systém sa podľa železničnej spoločnosti osvedčil.Vo vstupnej hale stanice je navigácia k pokladniam podľa farebných zón. Popisy smerovania sú len v slovenčine. Cestujúci sa stavajú najčastejšie k prvým pokladniam. Systém sa podľa železničnej spoločnosti osvedčil. (Zdroj: SME - OLIVER FILAN)

Hoci farebný systém pre pokladne na Hlavnej stanici funguje už od minulého roka, mnohí cestujúci sa v ňom neorientujú, alebo o ňom vôbec nevedia.

BRATISLAVA. Prísť aj pol hodinu pre odjazdom vlaku na Hlavnú stanicu, nemusí byť zárukou toho, že lístok na vyhliadnutý vlak sa vám aj podarí kúpiť. Najmä vtedy, keď cestujete piatok poobede. Pred okienkami sa tvoria dlhé rady, mnohí cestujúci v panike, aby stihli vlak, prebehujú z jedného do druhého. Násilné i menej násilné predbiehanie je bežné.

Farebný systém odlíšenia pokladníc funguje na Hlavnej stanici už od decembra minulého roka. Železničná spoločnosť ho zavádzala s cieľom sprehľadniť a zlepšiť vybavovanie cestujúcich. Podľa tohto systému si ľudia majú lístky kupovať pri okienkach podľa šiestich farieb. Mnohí cestujúci sa však do radov podľa farby nestavajú.

Niektorí o označení nevedia, iní sa v ňom nevyznajú. Viacerí čakajú pri prvých pokladniach vo vnútri haly tak, ako boli roky zvyknutí.

Kto chce základné vybavenie pre cestovanie vlakom na Slovensku, má stáť pri pokladniach svetlomodrej zóny, pre rýchly predaj lístkov bez miesteniek slúži zas svetlooranžová.

Aj keď v radoch na stanici vládne niektoré dni chaos, železničná spoločnosť tvrdí, že farebný systém je úspešný. „Farebná zonácia vybavovania cestujúcich na Hlavnej stanici sa osvedčila a máme aj pozitívne ohlasy,“ povedal Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko. Kritické boli podľa Čikovského len prvé dni, keď sa systém zavádzal. „V súčasnosti však konštatujeme, že farebná zonácia vybavovania cestujúcich je efektívna.“

Príplatok za dlhé rady

„Ak cestujem domov piatok, chodím na stanicu dostatočne v predstihu,“ hovorí cestujúca Ivana zo Zvolena, ktorá pracuje v Bratislave. „Raz sa mi stalo, že som si lístok musela kupovať až vo vlaku, taký tu bol rad.“
Čikovský pripomína, že na každý vlak a každým smerom sa dá cestovný lístok kúpiť už 60 dní pred cestou. Za kupovanie vo vlaku si ľudia priplatia.

Podľa prepravného poriadku je prirážka za vydanie lístka vo vlaku, v prípade, že cestujúci nastúpil v obsadenej stanici a prihlásil sa sprievodcovi, 1,3 eura (39,16 koruny).

Ak sa sprievodcovi neohlásil, alebo sa prihlásil až po vyzvaní, dopravca mu môže udeliť sankciu až do výšky 26 eur (783,28 koruny).

Sledovanie šípky

Zmeny v systéme farebných zón železničná spoločnosť nechystá. Podľa Čikovského ho nie je dôvod meniť. „Je dôležité, aby si každý cestujúci všimol vlastnú šípku, ktorá ho privedie na konkrétne miesto vybavenia.“

Farebné zóny využíva aj stanica v Nových Zámkoch. Naplánované bolo aj rozširovanie do Košíc. „Vzhľadom na hospodársku recesiu sme v tomto smere opatrní,“ dodal Čikovský.

Farebné zóny

  • Svetlomodrá – základné vnútroštátne vybavenie
  • Tmavomodrá – komplexné vybavenie
  • Svetlooranžová – rýchle vybavenie bez možnosti zakúpenia miesteniek a platby kartou
  • Tmavooranžová – nadštandard
  • Sivomodrá – doplnkové vybav.
  • Biela – informácie

anketa_res.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 614
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 783
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 492
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 253
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 552
  6. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 13 529
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 159
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 035
  9. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 435
  10. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 6 063
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.