SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Cyklotrasa pozdĺž Dolnozemskej je dokončená

Prvú zmodernizovanú zelenú cestu, tzv. greenway pozdĺž Dolnozemskej cesty symbolicky otvoria v piatok napoludnie, cyklisti a korčuliari ju budú môcť využívať už tento víkend.

BRATISLAVA. Prvá zmodernizovaná miestna zelená cesta, tzv. Greenway v bratislavskej Petržalke je dokončená. Ako agentúru SITA informoval hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy, novú cestu s dĺžkou 4,5 km pozdĺž Dolnozemskej cesty za 1 300 eur budú môcť cyklisti a korčuliari využívať od nadchádzajúceho víkendu.

V rámci prvého takéhoto projektu miestnej samosprávy bol upravený a vyčistený povrch komunikácie, ktorý bol na mnohých miestach poškodený. Zároveň bolo na kontaktných miestach osadených 17 dopravno-informačných tabúľ. "Tie hovoria, kde sa cyklista nachádza a kam sa môže pustiť," uviedol v nedávnom rozhovore pre agentúru SITA petržalský starosta Milan Ftáčnik. Na tabuliach by mali byť tiež informácie o historických, kultúrnych a prírodných zaujímavostiach pozdĺž trasy. Novú greenway symbolicky otvoria v piatok o 12:00 pri Dostihovej dráhe, na križovatke ulíc Kutlíkova - Starohájska.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská časť zároveň pripravuje napojenie Petržalky cez Kopčiansku na trasu smerujúcu do rakúskej obce Kittsee. Vybudovať by sa mal úsek s dĺžkou 2,5 km, čím by sa petržalské cyklotrasy mohli napojiť na rakúske. Ďalšie trasy a ich prepájanie je naplánované na obdobie piatich až siedmich rokov. Koncepcia počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica.

V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 696
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 622
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 250
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 629
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 366
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 783
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 020
  8. Tatiana Žideková: Som dobrá mama, hejterov už neriešim 1 547
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 399
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 982
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 174
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 539
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 414
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 293
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 310
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 514
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu