SME

Mesto overí možné jednosmerky

Preťaženie ciest autami chce mesto zmierniť zjednosmerňovaním.

Mesto chce vedieť, kde by bolo výhodné urobiť jednosmerky. Na Mickiewiczovej by to predražili trolejbusy.Mesto chce vedieť, kde by bolo výhodné urobiť jednosmerky. Na Mickiewiczovej by to predražili trolejbusy. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Zdržanie v zápchach a takmer istota, že zelená naskočí niekoľkokrát, kým sa auto dostane cez križovatku - taká je realita v bratislavskej dopravnej špičke. Magistrát chce narastajúce zaťaženie ciest I. a II. triedy, ktoré spravuje, riešiť ich zjednosmernením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Námestník primátora Milan Cílek hovorí, že výrazné zlepšenie dopravy budovaním mimoúrovňových križovatiek či estakád nie je v ďalších 20 až 30 rokoch reálne. Zjednosmerňovanie považuje za lacnejší a rýchlejší spôsob.

Konkrétne cesty, kde by sa urobila zmena, má ujasniť analýza. Magistrát plánuje jej dodávateľa hľadať medzi firmami, ktoré majú skúsenosť s podobnou organizáciou dopravy v zahraničí. Kapacita ciest v Bratislave sa doteraz zvyšovala skôr pridávaním pruhov, výstavbou kruhových objazdov a semaformi.

SkryťVypnúť reklamu

Cena analýzy by podľa Cíleka nemala presiahnuť 30-tisíc eur. Výsledok by malo mesto dostať v budúcom roku. Vyhodnotí potom, či si navrhnuté úpravy môže dovoliť. „Mickiewiczova by sa napríklad hodila na jednosmerku, ale v oboch pruhoch premávajú trolejbusy, prekládka trakčného vedenia by bola príliš drahá."

Problém je na križovatkách

Vladimír Mikuš z dopravného oddelenia magistrátu povedal, že sa chcú sústrediť hlavne na úpravu križovatiek. Ovplyvňujú totiž kapacitu celej komunikačnej siete, najviac sa na nich ukazuje preťaženie.

„Ak už len jedno rameno križovatky bude jednosmerné, zníži sa počet kolíznych bodov a budeme môcť posilniť preferované smery." Dodal, že okrem jednosmeriek by malo k spriechodneniu ciest prispieť aj zrušenie niektorých menej významných smerov križovatiek.

SkryťVypnúť reklamu

Odbočiť sa nemusí dať všade

Ako by to mohlo fungovať, vysvetlil na lokalite medzi ulicami Mlynské nivy, Košická, Landererova, Karadžičova a Dostojevského rad. V rannej špičke tadiaľ v súčasnosti prejde 9400 áut. Malo by ich pribúdať, v okolí sa má vo veľkom stavať.

Mikuš povedal, že doprava by tam mohla byť plynulá a málokedy by autá prešli cez križovatku na druhý cyklus aj pri počte 19­tisíc za hodinu. Takéto odľahčenie križovatiek by sa dosiahlo zrušením niektorých ľavých odbočení.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu