SME

Termín výstavby Twin City stále nie je známy

BRATISLAVA. Termín výstavby multifunkčného komplexu Twin City na Mlynských nivách v Bratislave za približne 600 mil. eur stále nie je známy. Pre agentúru SITA to potvrdil hovorca spoločnosti ...

BRATISLAVA. Termín výstavby multifunkčného komplexu Twin City na Mlynských nivách v Bratislave za približne 600 mil. eur stále nie je známy. Pre agentúru SITA to potvrdil hovorca spoločnosti HB Reavis Group Roman Karabelli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodne sa malo začať s výstavbou prvej etapy, teda dočasnej autobusovej stanice v rámci takmer 11-hektárového projektu ešte na jeseň minulého roka, developerská spoločnosť však začiatok prác presunula. Začiatok výstavby tak aj naďalej zostáva nejasný. Developer totiž stále nemá územné rozhodnutie. "Stále čakáme na vydanie záväzného stanoviska mesta, aby sme mohli vstúpiť do územného konania,“ povedal Karabelli.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho je však dobrou správou to, že s mestom "intenzívne“ komunikujú a vysvetľujú si pripomienky či výhrady. Zároveň však priznáva, že ide o "veľké a komplikované“ územie, kde pôsobí viacero väčších developerov. Znamená to teda, že zladenie jednotlivých projektov či dopravného riešenia nie je jednoduché.

Prekážkou výstavby je zatiaľ najmä územný plán mesta. Výstavba si totiž vyžiada jeho zmeny a doplnky. Podľa námestníka primátora Tomáša Korčeka by sa zmenami a doplnkami územného plánu mesta mohli zaoberať mestskí poslanci v prvom štvrťroku 2010. Okrem dotknutého územia Twin City sa týkajú tiež ulíc Chalupkova a Landererova. "V prípade, že mestské zastupiteľstvo uvedené zmeny a doplnky v tomto termíne schváli, do platnosti by mali vstúpiť ešte počas 1. polroka 2010,“ povedal Korček. Zároveň zdôraznil, že záväzné stanoviská k investičnej činnosti v tomto území sa vydávajú. "Obstarávanie zmien a doplnkov územného plánu nemá až do ich schválenia mestským zastupiteľstvom priamy vplyv na vydávanie záväzných stanovísk mesta k investičnej činnosti,“ vysvetlil Korček. V prípade podania žiadostí o záväzné stanoviská zo strany investorov sa tak tie budú posudzovať podľa v súčasnosti platného územného plánu

SkryťVypnúť reklamu

Developer už na základe platných asanačných povolení odstránil z územia niekoľko spevnených betónových plôch a studní, naplánovaná je tiež asanácia trafostanice. Kontaminovaný materiál sa odváža, z nekontaminovaného vzniká betónová drť, ktorá sa využije na spevnenie dočasných ciest na stavenisku. Po získaní stavebného povolenia začne developer s preložkami inžinierskych sietí, opraví tiež zničenú cestu na Prievozskej ulici s nevyužívanými električkovými koľajami. Zároveň by sa malo začať s výstavbou dočasnej autobusovej stanice v tesnom kontakte s administratívnou budovou na Šagátovej ulici. Plánovaných 24 nástupíšť by malo byť vybudovaných do troch mesiacov. Po ich dokončení by mohla spoločnosť HB Reavis Group začať s približne 18-mesačnou výstavbou novej stanice s 27 nástupišťami pre autobusy a tým aj celého komplexu Twin City. Zmenou začiatku stavebných prác sa mení aj termín dokončenia výstavby, konkrétny dátum ešte nie je známy. Pôvodne sa uvádzal rok 2011, neskôr rok 2013. Developer vie za ideálnych podmienok postaviť celý komplex za päť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Areál Twin City sa má rozprestierať na oboch stranách ulice Mlynské nivy, pričom ju prekryje a integruje do svojho areálu. Zaberie priestory súčasnej autobusovej stanice, ako aj areál bývalej najväčšej výrobnej haly závodu Kablo, v ktorej sa kedysi spaľovali palivá a roztápali technické plasty. Nachádzať by sa tu malo nové nákupné centrum, administratívne priestory, hotel, okolo 1200 bytov, obchodné mosty alebo móla, priestory pre voľnočasové aktivity ako fitnescentrá, tržnica, malé alternatívne divadlo či libresá, v podzemí sa počíta s výstavbou parkovacích miest pre niekoľko tisíc áut. Na základe žiadosti obyvateľov by mala byť Páričkova ulica pešou zónou, doprava by mala byť presunutá na Šagátovu ulicu. Karabelli potvrdil, že v projekte zatiaľ nenastali takmer žiadne zmeny, okrem plánovanej výšky administratívnej budovy. Tá mala mať pôvodne 42 podlaží, po rokovaniach s mestom znížili ich počet na 30.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu