SME

Cyklotrasa na Dolnozemskej by mohla byť hotová do jesene

Prvá zmodernizovaná zelená cesta, tzv. Greenway v bratislavskej Petržalke by mohla slúžiť verejnosti koncom leta, prípadne začiatkom jesene. Pod pojmom Greenways sa "skrývajú" ...

BRATISLAVA. Prvá zmodernizovaná zelená cesta, tzv. Greenway v bratislavskej Petržalke by mohla slúžiť verejnosti koncom leta, prípadne začiatkom jesene. Pod pojmom Greenways sa "skrývajú" verejné komunikácie pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Prvý projekt sa týka existujúcej cyklotrasy na Dolnozemskej ceste s dĺžkou 4,1 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol starosta Petržalky Milan Ftáčnik. Na základe verejného obstarávania už mestská časť vybrala dodávateľa prác. "V lete by mal byť projekt zrealizovaný, odpočet by mal byť v septembri. Verím, že záverom leta budeme schopní odovzdať cyklotrasu do užívania verejnosti," povedal Ftáčnik. V rámci projektu sa upraví povrch, ktorý je na mnohých miestach poškodený. Zároveň sa osadí 16 tabúľ s dopravnými a náučnými informáciami. "Tie hovoria, kde sa cyklista nachádza a kam sa môže pustiť," spresnil Ftáčnik. Na tabuliach by mali byť tiež informácie o historických, kultúrnych a prírodných zaujímavostiach pozdĺž trasy.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia zelenej cesty na Dolnozemskej ulici je jedným z dvoch projektov samosprávy na najbližšie dva roky. Druhý projekt počíta s napojením Petržalky cez Kopčiansku na trasu smerujúcu do rakúskej obce Kittsee. Vybudovať by sa mal úsek s dĺžkou 2,5 km, čím by sa petržalské cyklotrasy mohli napojiť na rakúske. Mestská časť v tejto súvislosti pripravuje projekt, ktorým sa chce uchádzať o peniaze. Zároveň sa pripravuje aj napojenie cyklotrasy okolo Chorvátskeho ramena na petržalskú hrádzu. Tu je podľa starostu problematický 20-metrový úsek. Súkromné pozemky nie sú totiž podľa neho majetkovo vysporiadané. "Keď prší, ľudia musia prechádzať po blate, lebo trasa nie je dokončená," povedal Ftáčnik. Mestská časť je podľa neho pripravená ponúknuť pomoc mestu pri riešení tohto problému.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie trasy a ich prepájanie je naplánované na obdobie piatich až siedmich rokov. Koncepcia počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica. Plnenie zámerov však závisí od peňazí, mestská časť sa chce uchádzať aj o financie z eurofondov. Koncepciu budovania a modernizovania Greenways schválili poslanci začiatkom roka.

V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  2. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  6. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  7. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  8. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 477
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 678
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 570
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 261
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 638
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 538
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 703
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 649
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 256
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 274
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 266
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 004
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 793
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 900
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 578
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 359
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
SkryťZatvoriť reklamu