BRATISLAVA. Závažné nedostatky v činnosti samosprávy bratislavskej Dúbravky pri obstarávaní tovarov, služieb a prác nad 16.597 eur (500.000 Sk) a v doprave zistil jej útvar kontroly, ktorý výsledky predložil na dnešnom zastupiteľstve.
"Náhodnou kontrolou vybraných finančných operácií bolo paradoxne zistené, že pri zákazkách s nižšími hodnotami sa dôsledne vyberá zhotoviteľ z viacerých cenových ponúk a pri vyšších zákazkách postup v zmysle zákona o verejnom obstarávaní nebol dodržaný," informovala poslancov miestna kontrolórka Ružena Zathurecká.
Tak to bolo napríklad v prípadoch opravy komunikácií v objeme prác za 136.261 eur (4.105.000 Sk) a na ročné vydávanie mesačníka Dúbravský spravodajca za vyše 39.833 eur (nad 1,2 milióna Sk).
Kontrola tiež zistila využívanie služobného osobného vozidla na súkromné účely, zlú evidenciu o prevádzke vozidiel, prepisovanie stavu tachometra, vykazovanie jázd vodičmi a referentmi oddelení počas ich dovolenky, nezaevidované služobné jazdy mimo Bratislavy a iné nedostatky. V správe o kontrole je uvedené, že A. T. využívala vozidlo na súkromné účely minimálne v rozsahu 5955 km, tiež sú zistené čierne jazdy v autodoprave.
Podľa starostu Jána Sandtnera vykonaná kontrola potvrdila nedôslednosť niektorých zodpovedných pracovníkov, ktorí museli odísť z Miestneho úradu. "Ak zistím takéto porušenia, tak budem nekompromisne konať," uviedol pre TASR Sandtner.
V schválenom uznesení zastupiteľstvo uložilo prednostovi úradu vydať smernicu o postupe pri verejnom obstarávaní zákaziek, aktualizovať prevádzkový poriadok dopravy, vysporiadať finančné náležitosti z využívania áut na súkromné účely a ďalšie úlohy.