SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Mesto bude v projekte električky do Petržalky pokračovať

Mesto Bratislava bude aj naďalej pokračovať v projekte električky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulici v Petržalke.

BRATISLAVA. "Mesto projekt určite nezastaví, nemá dôvod," uviedol pre agentúru SITA prvý námestník primátora Milan Cílek. Reagoval tak na otázku, či mesto nezvažuje pozastaviť projekt po kritike zo strany občianskej iniciatívy Za ekologickú a efektívnu dopravu (ZEED).

Iniciatíva je totiž presvedčená, že plánovaná električka je úplne zbytočná. Podľa nej projekt efektívne nerieši dopravu v hlavnom meste ani v samotnej mestskej časti. Mesto by sa malo skôr sústrediť na spoluprácu so Železnicami SR a Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) na vybudovanie "skutočného" nosného dopravného systému na báze železničnej infraštruktúry a prepájania železničných koridorov v rámci projektu TEN-T 17. Peniaze, ktoré chce použiť v rámci projektu električky, by mali byť podľa nej teda "presunuté" na vyriešenie dopravy pre celé mesto a okolie. Ide pritom o viac ako 66 mil. € (2 mld. korún).

Skryť Vypnúť reklamu

Námestník v žiadnom prípade nesúhlasí, že električka je zbytočný projekt. "Do Petržalky sa človek vôbec električkou nedostane. Mne ako Bratislavčanovi to, napríklad, chýba," konštatoval Cílek. Rovnako negatívne sa stavia k tvrdeniam iniciatívy, že električka je len dočasným projektom. "A čo tie koľajnice vytrháme? Dúfam, že vydržia aspoň 50 rokov," konštatoval Cílek. Zdôraznil pritom, že električka do Petržalky je "súčasťou politiky hlavného mesta pri rozširovaní a preferovaní električkovej dopravy." Ak sa podarí v hlavnom meste aj projekt prepájania železničných koridorov TEN-T 17, mesto to podľa neho len privíta. "A ak sa štátu projekt nepodarí, nevidím problém potiahnuť koľaje električky až po Janíkov dvor," odpovedal na otázku, či je vôbec reálne, aby mohli električku využívať v budúcnosti aj obyvatelia z opačného konca mestskej časti. Električku pritom osobne považuje za omnoho ekologickejší a väčší mestotvorný prvok ako vlak.

Skryť Vypnúť reklamu

Na margo kritiky občianskej iniciatívy doplnil, že ak chce niekto mesto kritizovať, nech sa pýta na otázky, kedy bude napríklad pohodlnejšia, kvalitnejšia a bezpečnejšia doprava či nové električky. "Pred piatimi rokmi boli v súvislosti s električkou dve verejné prerokovávania. Pýtam sa, kde boli títo ľudia. Okrem toho sa v rámci EIA zapracovávali pripomienky," doplnil Cílek. Zároveň doplnil, že bude presadzovať, aby v celom meste boli len trate s rozchodom koľajníc 1 000 mm. Keď to podľa neho funguje v iných európskych mestách, môže to aj u nás. Nepáči sa mu totiž ani to, že pri rekonštrukcii koľajníc musia mať rezervu pre rozchod 1 435 mm, čo práce predraží o približne 30 %.

O projekte električky do Petržalky sa hovorí už niekoľko rokov. Termín jej spustenia sa však v minulosti niekoľkokrát zmenili. Podľa posledných informácií by mala začať električka premávať po opravenom Starom moste v roku 2011. Pôvodne sa hovorilo v tejto súvislosti už o roku 2010. Termín však oddialili úvahy o budúcnosti Starého mosta. Mesto najprv plánovalo most zrekonštruovať. Pre havarijný stav mosta a v dôsledku finančnej krízy sa mesto nakoniec rozhodlo, že most zatiaľ "len" opraví. Práce by mali stáť okolo 20 mil. €, rekonštrukcia by si vyžiadala okolo 50 mil. €. Mesto sa však plánov na rekonštrukciu mosta nevzdalo, zatiaľ ale nemá dostatok peňazí. Okrem toho primátor Andrej Ďurkovský prisľúbil, že bude opäť vypísaná verejná architektonická súťaž pre budúcu podobu Starého mosta. Prvá súťaž totiž bola pozastavená.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 536
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 138
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 251
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 410
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 642
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 068
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 971
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 10 191
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 076
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 901
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu