SME

Územné konanie o Predstaničnom námestí prerušili

Územné konanie o prestavbe Predstaničného námestia v Bratislave dnes prerušili. Dôvodom sú viaceré námietky účastníkov konania.

BRATISLAVA. Agentúre SITA to potvrdili konateľ spoločnosti I.P.R. Slovakia, s.r.o. Igor Ballo aj hovorkyňa Starého Mesta Alena Kopřivová.

Územné konanie o prestavbe stanice sa začalo približne pred mesiacom. "Je to technický postup. Musíme pracovať ďalej," reagoval po dnešnom ústnom konaní Ballo. Podľa hovorkyne mestskej časti vydá staromestský stavebný úrad rozhodnutie o prerušení konania, v ktorom sa vysporiada s jednotlivými námietkami. To však môže trvať aj niekoľko týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S výstavbou po určitých úpravách niektorých častí projektu súhlasili medzičasom aj pamiatkari. Pre nich bolo problémom najmä pôvodne navrhované riešenie v súvislosti so Skladom č. 2, teda súčasným múzeom dopravy. Investor totiž na začiatku navrhoval túto budovu zbúrať. Budova je však spolu s niekoľkými ďalšími objektmi a koľajiskom národnou kultúrnou pamiatkou. Investor preto od Ministerstva kultúry (MK) SR požadoval vyčlenenie budovy múzea zo zoznamu pamiatok, čo sa však nepozdávalo pamiatkarom.

SkryťVypnúť reklamu

"Bolestný pôrod trval síce štyri roky, nakoniec sme to vyriešili kompromisom. Spokojní sme my aj investor," konštatoval pre agentúru SITA riaditeľ Krajského pamiatkového úradu Bratislava Peter Jurkovič. Kompetentní sa nakoniec dohodli na tom, že asanovať sa bude len budova žltej farby. Tá sa nachádza medzi sídlom železničnej polície a skladom č. 1. "Táto budova sem nepatrí," uviedol Jurkovič. V týchto miestach sa zároveň navrhlo napojenie územia na Pražskú ulicu, čo bol v minulosti problém. Budova múzea s dĺžkou okolo 67 metrov zostane zachovaná, výstavba nezasiahne ani ďalšie kultúrne pamiatky v areáli.

Pamiatkári zároveň hodnotia projekt pozitívne, podľa nich to vylepší celý priestor. "Novostavba stanice sa odstráni, aby sa mohla vynímať historická budova," povedal Jurkovič. Podľa neho je potrebné upraviť okolie Hlavnej železničnej stanice, pretože "námestie v takom stave, ako ho máme my, nemá žiadne iné hlavné mesto".

SkryťVypnúť reklamu

Dokumentáciu na projekt posudzoval aj bratislavský magistrát, ktorý k nej vydal súhlasné stanovisko s podmienkami. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Podmienkou pre investora je napríklad oprava svetelnej signalizácie na Šancovej ulici či investície na dočasnú MHD na Žabotovej ulici počas výstavby novej stanice.

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov, pred mesiacom začal stavebný úrad Starého Mesta územné konanie. Budovu hlavnej stanice by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 645
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 074
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 653
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 930
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 146
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 899
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 140
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 973
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 210
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 175
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu