Čína v uliciach
Doprava v Bratislave sa zahusťuje. A ak sa naplnia všetky plány vedenia mesta a investorov, ešte sa len zahusťovať bude.
Náš územný plán dovoľuje viac-menej všade, kde je alebo vznikne kus voľného priestranstva, postaviť takmer akúkoľvek veľkú stavbu s takmer ľubovoľným počtom kancelárií a bytov.
To všetko znamená viac áut na cestách. Každý sa chce voziť, každý chce parkovať. Nové štvrte rastú a autá sa vyberajú doteraz netušenými smermi. Tade, kde bola poľná cesta, a trasy MHD tam súdruhovia inžinieri nevideli ani v najdivších snoch.
Netreba pochybovať o tom, že samospráva o probléme vie. Kedysi pred komunálnymi voľbami 2006 sa v diskusii o rozvoji mesta istý človek z magistrátu vyjadril, že stavebný boom predbehol tvorbu pravidiel. Predbehol, a poriadne. Kríza už trvá dlho, a boom má stále ešte náskok.
Možno by bolo lepšie, keby obyvatelia novostavieb a manažéri z polyfunkčných komplexov presadli na bicykle. Ulice by sa sprejazdnili a zároveň by to bol pekný zvyk, ktorý by sme mohli zaviesť na počesť historickej návštevy čínskeho prezidenta.