Spoj na Železnú
V sobotu 19. júna 1909 ranné vydanie Pressburger Zeitung prinieslo informáciu o „vydrickej automobilovej linke s vrchným vedením", teda o novej trolejbusovej trati na Železnú studienku: „Otvorenie trate k stanovenému termínu 1. júla bude bezpodmienečne uskutočnené; ale je možné, že ak sa nevyskytnú nečakané prekážky, prevádzka sa začne o pár dní skôr.
Vedenie a garáže sú už kompletne hotové, tri elegantné letné vozidlá sú už týždeň tu. Vodiči vozňov budú od ad hoc k tomu ustanovenej komisie pod vedením pána hlavného mestského kapitána preskúšaní...
Línia je už celkom hotová, dokonca sú už aj tabule na zastávkach. Celá linka je rozdelená na tri časti. 1. zóna: Stefaniemauth (v spodnej časti dnešnej Pražskej ulice) - Wächterhaus, 20 hal., 2. zóna: Červený most, 30 hal., 3. zóna: Železná studienka, 50 hal. Akcionári používajú 20-percentnú zľavu.
Prepojenie s direkciou elektrickej dráhy je rovnako perfektné. Pre ešte väčší komfort celá trasa od Vitézgasse až po Železnú studienku tam a späť bude stáť korunu (deti 50 hal.). V letnej sezóne budú vozne premávať od 6. hod. ráno do 10. hod. večer v polhodinových intervaloch.
V nedeľu a pri veľkom návale každých šesť minút. Navyše okrem normálnych jázd sú k dispozícii vozne aj separátne, na telefonickú objednávku." Pravidelnú trolejbusovú linku nakoniec uviedli do prevádzky 19. júla 1909.