PETRŽALKA. Ľudia prebiehajúci cez frekventovanú Panónsku cestu pri Auparku často riskujú vlastný život. Nerešpektovanie dopravných predpisov sa magistrát rozhodol riešiť rozšírením dopravnej zábrany v strednom deliacom páse.
Doprava zatiaľ bez zdržania
Práce na predĺžení zábrany sa začali včera a trvať by mali do konca mesiaca. Doprava by nemala byť obmedzená.
Včera bol počas prác čiastočne uzatvorený jeden jazdný pruh, autá tu museli pribrzďovať. Prenosná dopravná značka totiž určovala tridsiatku. Kolóny sa však netvorili, pracovníci Stella centra počas dňa zatiaľ žiadne zdržania hlásené nemali.
Beh o život pre tristo metrov
Nehody, ktoré zavinia chodci, patria podľa štatistík k najčastejším. Z celkového počtu usmrtených tvoria takmer osemdesiat percent. Chodcov skracujúcich si cestu do Auparku však ani práce na ceste neodradili. „Často ich vidím prebiehať, a to som tu len prvý deň,“ povedal jeden z robotníkov pri zábrane.
S iniciatívou zvýšenia bezpečnosti na tomto úseku prišiel mestský poslanec Oliver Kríž, ktorý na situáciu na ceste upozorňoval už dávnejšie. „V apríli som vzniesol interpeláciu na pána námestníka Cíleka a minulý týždeň som dostal odpoveď,“ povedal Kríž. „Zachytili som aj negatívne reakcie, lebo vraj je takto cesta do Auparku pre peších dlhšia o tristo metrov. „Ľudský život je však cennejší ako tristo metrov,“ dodal Kríž.
Podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej bude zábrana predĺžená o 33 a pol metra a cena dodávky materiálu a jeho montáž na ceste bude mesto stáť 8 628 eur (258 840 korún).
Prebiehajúci ľudia robia na tomto úseku problémy už dlho. Kríž povedal, že chodci sa sťažujú najmä na ďaleké podchody, ktorými sa dá bezpečne dostať na druhú stranu. Dodal, že existujú aj plány postavenia nadchodu pre peších na tomto úseku.
Magistrát tvrdí, že do dokončenia prác na zábrane požiadal Krajský dopravný inšpektorát v Bratislave o pomoc pri vykonávaní pravidelných kontrol dodržiavania bezpečnosti na tomto úseku.
Rýchlosť neodhadnú
Ľudia vrhajúci sa na cestu robia vodičom problémy aj inde – na Prievozskej, keď smerujú k biznis centrám, pri Tatracentre či na Karloveskej ulici, kde krížom bežia na električku. Zábranou na ceste sa riešila situácia napríklad na Staromestskej.
Nebezpečné sú najmä viacpruhové ťahy s malým počtom priechodov. Nehody vznikajú aj preto, že chodci ťažšie odhadujú rýchlosť idúcich áut.