SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Za volanie na linku mesta sa platí

Bratislavské call centrum už nie je zadarmo. Ľudia nahlasujúci magistrátu nedostatky týkajúce sa správy ciest za to zaplatia. Call centrum vybavilo za sedem mesiacov 551 hovorov. Zavedenie linky stálo niekoľko tisíc eur.

BRATISLAVA. Za telefonovanie na bratislavské call centrum ľudia už platia. Magistrát sa rozhodol bezplatnosť linky zmeniť pri zavádzaní jej nového jednoduchšieho čísla - 17 100. Minútový hovor z pevnej linky stojí do 0,162 eura (4,88 koruny).

Mesto zriadilo call centrum v novembri minulého roku. Zavedenie služby stálo niekoľko tisíc eur. Ľudia sem môžu nahlasovať akékoľvek problémy a nedostatky, ktoré sa týkajú správy ciest. Do 1. júna, za asi sedem mesiacov fungovania linky, magistrát na nej vybavil 551 hovorov.

Call centrum pripravovalo mesto dva roky. Keď magistrát službu predstavoval verejnosti, bola bezplatná. O zmene informoval prostredníctvom svojich propagačných materiálov.

Tichá zmena bez odlevu

Na platenie, ktoré podľa niektorých obyvateľov zaviedlo mesto potichu, sa ľudia začali sťažovať. „Ja mám platiť za to, že robím službu magistrátu," napísala do redakcie pani, ktorá si prečítala reklamu na call centrum visiacu v MHD. „O tom, že ma to bude niečo stáť, sa najskôr nehovorilo."

„Spoplatnenie má aj účel, aby linka nebola zneužívaná," odpovedala Eva Chudinová hovorkyňa magistrátu, ktorá dodala, že zadarmo mohli ľudia telefonovať len spočiatku, keď mala linka komplikované telefónne číslo. Zložitejšiemu číslu 0850 211 525 pripisovalo mesto aj nízky záujem ľudí o call centrum.

Odlev telefonátov po zavedení poplatku za hovor magistrát podľa Chudinovej nezaznamenal. „Číslo sa zmenilood 12. februára a dispečing Call centra nezaznamenal preto odlev telefonátov."

Funkciu si plní

Z pohľadu magistrátu si linka svoju funkciu plní. „Všetkých 551 hovorov bolo vybavených," povedala Chudinová. „To znamená, že magistrát urobil opatrenia, ak podnet patril mestu, ak nie, dispečing odoslal podnety na mestskú časť, prípadne inej organizácii."

Počas zimy bol najčastejším problémom telefonujúcich sneh a zimná údržba. Na jar ľudí trápili výtlky a počas mája opravy ciest či signalizácia.

Mestskú linku zabezpečujú pracovníci dispečerskej služby oddelenia cestného hospodárstva. Pracuje tu dvanásť ľudí, ktorí sa po dvanástich hodinách striedajú. V prípade neprítomnosti pracovníka je k dispozícii odkazovač.

Kedy a za koľko
  • 15. november 2008 – zriadenie mestského call centra. Služba bola zavedená ako bezplatná. Jej číslo bolo najskôr zložité –0850 211 525.
  • od 15. novembra do 1. júna na call centre vybavili dispečeri 551 hovorov
  • 12. február zmena čísla na 17 100. Za hovor na call centrum začali ľudia platiť.
  • Minútový hovor z pevnej linky stojí do 0,162 eura (4,88 koruny). Pri volaní z mobilu závisí cena od tarify mobilného operátora.
  • V call centre je zamestnaných 12 ľudí, počas víkendov a sviatkov pracuje odkazovač.
(lui)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 124
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 800
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 305
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 988
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 616
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 370
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 658
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 544
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 375
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 337
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu