SME

Za volanie na linku mesta sa platí

Bratislavské call centrum už nie je zadarmo. Ľudia nahlasujúci magistrátu nedostatky týkajúce sa správy ciest za to zaplatia. Call centrum vybavilo za sedem mesiacov 551 hovorov. Zavedenie linky stálo niekoľko tisíc eur.

BRATISLAVA. Za telefonovanie na bratislavské call centrum ľudia už platia. Magistrát sa rozhodol bezplatnosť linky zmeniť pri zavádzaní jej nového jednoduchšieho čísla - 17 100. Minútový hovor z pevnej linky stojí do 0,162 eura (4,88 koruny).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto zriadilo call centrum v novembri minulého roku. Zavedenie služby stálo niekoľko tisíc eur. Ľudia sem môžu nahlasovať akékoľvek problémy a nedostatky, ktoré sa týkajú správy ciest. Do 1. júna, za asi sedem mesiacov fungovania linky, magistrát na nej vybavil 551 hovorov.

SkryťVypnúť reklamu

Call centrum pripravovalo mesto dva roky. Keď magistrát službu predstavoval verejnosti, bola bezplatná. O zmene informoval prostredníctvom svojich propagačných materiálov.

Tichá zmena bez odlevu

Na platenie, ktoré podľa niektorých obyvateľov zaviedlo mesto potichu, sa ľudia začali sťažovať. „Ja mám platiť za to, že robím službu magistrátu," napísala do redakcie pani, ktorá si prečítala reklamu na call centrum visiacu v MHD. „O tom, že ma to bude niečo stáť, sa najskôr nehovorilo."

„Spoplatnenie má aj účel, aby linka nebola zneužívaná," odpovedala Eva Chudinová hovorkyňa magistrátu, ktorá dodala, že zadarmo mohli ľudia telefonovať len spočiatku, keď mala linka komplikované telefónne číslo. Zložitejšiemu číslu 0850 211 525 pripisovalo mesto aj nízky záujem ľudí o call centrum.

SkryťVypnúť reklamu

Odlev telefonátov po zavedení poplatku za hovor magistrát podľa Chudinovej nezaznamenal. „Číslo sa zmenilood 12. februára a dispečing Call centra nezaznamenal preto odlev telefonátov."

Funkciu si plní

Z pohľadu magistrátu si linka svoju funkciu plní. „Všetkých 551 hovorov bolo vybavených," povedala Chudinová. „To znamená, že magistrát urobil opatrenia, ak podnet patril mestu, ak nie, dispečing odoslal podnety na mestskú časť, prípadne inej organizácii."

Počas zimy bol najčastejším problémom telefonujúcich sneh a zimná údržba. Na jar ľudí trápili výtlky a počas mája opravy ciest či signalizácia.

Mestskú linku zabezpečujú pracovníci dispečerskej služby oddelenia cestného hospodárstva. Pracuje tu dvanásť ľudí, ktorí sa po dvanástich hodinách striedajú. V prípade neprítomnosti pracovníka je k dispozícii odkazovač.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy a za koľko

  • 15. november 2008 – zriadenie mestského call centra. Služba bola zavedená ako bezplatná. Jej číslo bolo najskôr zložité –0850 211 525.
  • od 15. novembra do 1. júna na call centre vybavili dispečeri 551 hovorov
  • 12. február zmena čísla na 17 100. Za hovor na call centrum začali ľudia platiť.
  • Minútový hovor z pevnej linky stojí do 0,162 eura (4,88 koruny). Pri volaní z mobilu závisí cena od tarify mobilného operátora.
  • V call centre je zamestnaných 12 ľudí, počas víkendov a sviatkov pracuje odkazovač.

(lui)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 822
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 499
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 540
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 428
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 365
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 348
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 270
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 016
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 026
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 161
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 205
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 257
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 814
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 312
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 986
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 799
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu