RUŽINOV. Alternatívou nebezpečnej križovatky Ivanská - Trnavská, cez ktorú prechádza železničná trať, by mohlo byť aj priame predĺženie Ružinovskej ulice smerom na letisko. Nová trasa by zabezpečila prístup do územia Galvaniho ulice a Ivanskej cesty. Tento zámer chce presadiť Ružinov.
Mesto totiž uvažuje o zrušení problémovej križovatky zaslepením Ivanskej pred železničným priecestím. Dlhodobo situáciu plánuje riešiť mimoúrovňovým prepojením Vrakunskej a Galvaniho. Ráta sa s ním aj v územnom pláne.
Nadjazd by mal na vlastné náklady vybudovať investor, ktorý blízko letiska pripravuje projekt Pharos - nové centrum s administratívou, polyfunkciou, obchodnými a hotelovými priestormi. Potvrdila to hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. „Potom by už nemali nastávať kolízie."
Magistrát žiada nadjazd
Výstavba nadjazdu bola podmienkou, ktorú mesto dalo investorovi v záväznom stanovisku. Tvrdí, že Ružinov túto povinnosť v územnom rozhodnutí vypustil. Magistrát bol proti.
„Naša námietka však nebola akceptovaná napriek tomu, že sme s investorom dlhodobo rokovali o tejto investícii a dohodli sa s ním na riešení," povedala Chudinová. „Naďalej budeme uplatňovať nárok, aby podmienka zo záväzného stanoviska bola súčasťou územného rozhodnutia. Nadjazd by mal slúžiť hlavne Ružinovčanom, ktorí súčasnú križovatku najviac využívajú."
Chcú presvedčiť poslancov
Na poslednom zastupiteľstve poslanci Ružinova nepodporili dopravnú štúdiu, ktorá mala overiť výhodnosť predĺženia Ružinovskej v smere na letisko. Výsledky štúdie ich nepresvedčili, že po zmene ju nezaťaží prílišný nárast počtu áut.
Andrej Papp z ružinovského miestneho úradu hovorí, že priame pokračovanie Ružinovskej je lepšie ako viesť trasu cez ulicu Na piesku, s čím sa teraz uvažuje v územnom pláne.
„Budeme sa snažiť presvedčiť ružinovských poslancov, aby magistrátu umožnili doriešiť problém priecestia na Ivanskej, dopravnú obsluhu letiska a územia Pharosu," povedal Papp.
Ak nová trasa bude preukázateľne výhodnejšia, môže sa rokovať o jej zaradení do zmien územného plánu. „V kontexte celomestskej komunikačnej siete je akékoľvek logické prepojenie Ružinova a oblasti Letisko-západ akceptovateľné, pretože rozdiely sa môžu vyskytnúť jedine v lokálnom rozsahu," dodala Chudinová.