BRATISLAVA. Turisti sú veľmi spokojní s celkovou ponukou a kvalitou gastronomických služieb v hlavnom meste Slovenska. Podľa nich však takmer chýbajú bratislavské či prešporské špeciality alebo slovenská kuchyňa. Pre TASR to dnes povedal vedúci oddelenia marketingu a cestovného ruchu bratislavského magistrátu Milan Vajda.
Mesto má tento poznatok z marketingového výskumu, ktorý sa uskutočnil uplynulý rok. "Čudovali sa (turisti, pozn. redakcie), prečo, bratislavská gastronomická obec neponúka autentickú kuchyňu a namiesto toho sa doslova špecializuje, lebo taký mali pocit, na aktuálnu modernú európsku stredomorskú kuchyňu, ktorej je dostatok," konštatoval Vajda.
Hlavné mesto nemôže nariadiť, čo bude v jedálnom lístku. "Môže skôr marketingovými iniciatívami zvýhodňovať tých, ktorí do svojej ponuky zaradia isté percento jedál charakterizované ako autentické slovenské alebo prešporské. Môže sa snažiť urobiť niekoľko špeciálnych podujatí zameraných na gastronómiu," povedal.
Hlavné mesto diskutuje s predstaviteľmi jednotlivých zložiek cestovného ruchu. Na okrúhlom stole venovanom gastronómii sa zúčastnili štyria zástupcovia. Jeden z nich avizoval vznik novej bratislavskej či slovenskej reštaurácie v centre mesta. Vajda konštatoval, že pri pomerne vysokých prevádzkových nákladoch, na ktoré sa majitelia podnikov vo všeobecnosti sťažovali, je od začiatku istotou istá forma medzinárodnej kuchyne, nie slovenská či bratislavská.
"Bude treba, zrejme, veľmi silný príbeh úspešnej slovenskej či prešporskej reštaurácie," uzavrel Vajda s tým, že zmena v gastronomickej ponuky si vyžiada čas.