SME

Jednosmerka vyvolala spory

Kedysi sa na úzkej Beskydskej ulici vodiči bili, keď sa navzájom zablokovali. Teraz je jednosmerná, ale niektorí vodiči minú viac benzínu.

(Zdroj: ilustračná foto)

Kedysi sa na úzkej Beskydskej ulici vodiči bili, keď sa navzájom zablokovali. Teraz je jednosmerná, ale niektorí vodiči minú viac benzínu.

STARÉ MESTO. Nedávna premena Beskydskej ulice na jednosmerku vyvolala protichodné reakcie. Obyvatelia Beskydskej si chvália lepšiu možnosť zaparkovať. Z okolitých ulíc sa však sťažujú na dlhú obchádzku, ak sa chcú dostať smerom na Istropolis alebo zimný štadión.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po Beskydskej prechádzalo veľa áut, ktoré išli na Kramáre, vyhli sa tým čakaniu na semaforoch. Od 13. mája sa už dostanú len od Karpatskej na Šancovú. Tam sa však nemôžu otočiť doľava, bráni im v tom dvojitá plná čiara. Správne by mali pokračovať dohora smerom k Hlavnej stanici. Niektorí vodiči to teraz porušujú.

SkryťVypnúť reklamu

Nová organizácia dopravy sa dotýka hlavne vodičov z ulíc Smrečianska, Čajakova a Ľadová. Staré Mesto im odporučilo tri nové trasy, ktorými sa dostanú k Trnavskému mýtu.

Náhradné trasy sú dlhšie

Prvá možnosť je z Beskydskej odbočiť na Šancovú, Železničiarsku, Žabotovu a odtiaľ doľava na Šancovú. Miestny úrad radí aj trasu Beskydská - Šancová - Karpatská - Pionierska - Kraskova - Račianska alebo odbočiť na Jarošovu.

Oproti pôvodnej trase to znamená kilometre navyše. Nespokojní vodiči argumentujú, že reálna je len prvá možnosť. Na preplnenú Šancovú sa však musia dostať dvakrát a na obchádzkových uliciach vraj v špičke býva hustejšia premávka, ako bola na Beskydskej.

„Dostali sme pozitívne ohlasy aj kritiku, tak to býva pri každej zmene," povedala staromestská hovorkyňa Alena Kopřivová. Na Beskydskej sa podľa tamojších obyvateľov vodiči ráno fackovali, keď sa navzájom zablokovali. Dole pri Šancovej sa tvorili zápchy a kolízie často vznikali aj na križovatke s Karpatskou.

SkryťVypnúť reklamu

Viac parkovacích miest

„Mestská časť dáva prednosť tomu, aby sa vybudovali parkovacie miesta a zaistili solídne podmienky pre ľudí, ktorí tam bývajú."

Zjednosmernenie ulice súvisí aj s novým cestným zákonom. Na Beskydskej sa parkovalo na úzkom chodníku tak, že pre chodcov neostal priestor 1,5 metra. „Jednosmernou premávkou vznikli podmienky na parkovanie po obidvoch stranách vozovky a chodníky ostali k dispozícii peším."

Jednosmerku schválila dopravná komisia miestneho zastupiteľstva aj komisia magistrátu a polícia. „Uvidíme, aká bude situácia. Ak by boli veľké problémy, nie je vylúčená zmena," dodala Kopřivová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 785
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 097
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 669
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 442
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 876
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 152
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 914
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 951
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 015
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 226
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 862
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 198
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu