BRATISLAVA. Pre turistov a návštevníkov mesta majú slúžiť tri informačné centrá. Pričom nie všetky pracujú vo vyhovujúcich podmienkach. Bratislavské kultúrne a informačné stredisko preto uvažuje o odchode z Hlavnej stanice.
Tunajšie turistické informačné centrum je totiž nielen dobre schované, ale jeho zamestnanca za veľkým sklom takmer ani nevidieť. Okolo je špina a smrad.
„Trvalo takmer dva roky, kým sa nám podarilo dohodnúť aspoň umiestnenie informačných šípok, ktoré vedú k našej kancelárii,“ povedal Vladimír Grežo, riaditeľ BKIS. „Dlhodobo neexistuje obojstranná komunikácia so železničným prepravcom.“
Železnice to vidia inak
Železnice s tvrdením nesúhlasia. „Máme záujem o spoluprácu s BKIS,“ reagovala Dana Hurtová, manažérka pre komunikáciu s médiami zo ŽSR. „Ich požiadavku evidujeme, snažíme sa ju riešiť a v tejto súvislosti prebieha vzájomná komunikácia.“
Podľa železníc existuje aj nebytový priestor v prístavbe na poschodí, ktorý by mohol ako centrum slúžiť, kým nespustia rekonštrukciu stanice. „Dvakrát sme už BKIS predložili nový návrh zmluvy, naposledy 2. marca, zatiaľ bez odozvy,“ dodala Hurtová.
Oprava stanice, ktorá sa už mala v tomto termíne pomaly končiť, sa ešte ani nezačala.
Počet centier nestúpa
Okrem centier v Starom Meste, na stanici a na letisku sú pre turistov k dispozícii aj dotykové infopointy. Nainštalované sú na miestach, kde je zvýšený počet návštevníkov – na autobusovej stanici, letisku a v prístave.
Celosvetovo sa počet infopointov zvyšuje, pričom, naopak, turistických informačných centier nepribúda.
Centrá v Bratislave vybavia ročne okolo 100-tisíc turistických dopytov.