SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Krajšia Bratislava: Kvitnúca reklama poteší nielen motoristov

Malé, zabudnuté ostrovčeky uprostred križovatiek sú zúfalo nevyužité. Našli sme pre ne atraktívne a ekologické riešenie, ktoré nebude stáť ani cent!

Kvetinový záhon v tvare reklamného nápisu či loga ocenia obyvatelia iste viac ako obyčajný billboard.Kvetinový záhon v tvare reklamného nápisu či loga ocenia obyvatelia iste viac ako obyčajný billboard.

Napriek rozsiahlej stavebnej aktivite Bratislava ťažko nadobúda ucelený výzor. Projekt Mestské zásahy ateliéru Vallo Sadovsky Architects ponúka 50 alternatívnych riešení zákutí hlavného mesta od mladých architektov a dizajnérov.

Na SME.sk budeme postupne uverejňova všetky projekty po celý rok, vždy v nedeľu na obed. Autormi dnešného projektu sú Monika Šubová a Tomáš Žáček. Spolupracovali Taťjana Žáčková a Andrej Lachmann.

Ako v každom väčšom meste, i v Bratislave existuje množstvo neudržiavaných „zelených" ostrovčekov uprostred križovatiek a zabudnutých plôch zelene v blízkosti dopravných komunikácií. Tieto zdanlivo bezvýznamné miesta sa dajú pri dostatku fantázie využiť oveľa inteligentnejším spôsobom ako vysadením obyčajnej trávy.

Skryť Vypnúť reklamu

Komplikovanejšie kvetinové záhony sa bežne vyskytujú zatiaľ iba v centre mesta, či na väčších plochách kruhových objazdov. Ich údržba stojí mesto značné peniaze. V dnešnom dieli si ukážeme, ako pestré, voňavé ostrovčeky rozmiestniť do všetkých kútov Bratislavy tak, aby na seba dokázali bez problémov zarobiť.

schema_small.jpg

Vhodne vybrané kvetiny a integrované podsvietenie dokážu vytvoriť pozoruhodný efekt - KLIKNITE pre zväčšenie.

Základná filozofia je jednoduchá. Využíva kontrastné prepojenie živej prírody s komerčnou formou reklamy pomocou vysadenej zelene v tvare loga, názvu firmy, alebo produktu.

Reklamu tvorí plastový „kvetináč" (billboard), z ktorého v požadovaných tvaroch vyrastajú rastliny, tvoriace živú časť reklamy. Typy výsadieb sú navrhované v závislosti od marketingovej stratégie investora, veľkosti priestoru, ročného obdobia a dĺžky trvania prezentácie. V závislosti od týchto požiadaviek by sa menil celkový výzor a pôsobenie reklamnej plochy, ktorá by tak dynamicky ovplyvnila charakter verejného priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre vytvorenie požadovaného efektu budú použité predovšetkým výsadby bylín (letničky, dvojročky, cibuľoviny, trvalky), prípadne nízke plazivé pôdopokryvné dreviny.

viz_s.jpg

Aj takto môže vyzerať reklama na Račianskom mýte - KLIKNITE.

Výhody sú nesporné. Ekologická reklama by významným spôsobom prispela ku krajšiemu a zelenšiemu mestu, priniesla by finančné prostriedky za prenájom plôch a vytvorila nové pracovné príležitosti. Zároveň by svojou premenlivosťou oživila stereotyp mnohých okrajových plôch v Bratislave.

Kvalita mestského životného prostredia by tak získala nový rozmer. Netradičnú a originálnu formu prezentácie by iste ocenili aj mnohí investori. Živá reklama predsa evokuje životaschopnú a úspešnú firmu.

Ako modelové riešenie sme použili priestor Račianskeho mýta, ale projekt nie je viazaný len na vybranú lokalitu; je možné ho aplikovať kdekoľvek.

Skryť Vypnúť reklamu

rozloz_s.jpg

Nevyužité plochy sa nájdu po celom meste - iba v centre je ich vyše dvadsať.

(kliknite, obrázok zväčšíte)

Mestské zásahy je pravidelný seriál, ktorého novú časť si môžete pozrieť každú nedeľu od 12:00 na bratislava.sme.sk. Viac o projekte si môžete prečítať na stránke www.mestskezasahy.sk

Predchádzajúce diely nájdete TU

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  4. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  5. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  6. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 30 488
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 511
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 057
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 430
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 322
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 9 035
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 9 005
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 816
  9. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 590
  10. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 8 463
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu