SME

Krajšia Bratislava: Kvitnúca reklama poteší nielen motoristov

Malé, zabudnuté ostrovčeky uprostred križovatiek sú zúfalo nevyužité. Našli sme pre ne atraktívne a ekologické riešenie, ktoré nebude stáť ani cent!

Kvetinový záhon v tvare reklamného nápisu či loga ocenia obyvatelia iste viac ako obyčajný billboard.Kvetinový záhon v tvare reklamného nápisu či loga ocenia obyvatelia iste viac ako obyčajný billboard.

Napriek rozsiahlej stavebnej aktivite Bratislava ťažko nadobúda ucelený výzor. Projekt Mestské zásahy ateliéru Vallo Sadovsky Architects ponúka 50 alternatívnych riešení zákutí hlavného mesta od mladých architektov a dizajnérov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na SME.sk budeme postupne uverejňova všetky projekty po celý rok, vždy v nedeľu na obed. Autormi dnešného projektu sú Monika Šubová a Tomáš Žáček. Spolupracovali Taťjana Žáčková a Andrej Lachmann.

Ako v každom väčšom meste, i v Bratislave existuje množstvo neudržiavaných „zelených" ostrovčekov uprostred križovatiek a zabudnutých plôch zelene v blízkosti dopravných komunikácií. Tieto zdanlivo bezvýznamné miesta sa dajú pri dostatku fantázie využiť oveľa inteligentnejším spôsobom ako vysadením obyčajnej trávy.

SkryťVypnúť reklamu

Komplikovanejšie kvetinové záhony sa bežne vyskytujú zatiaľ iba v centre mesta, či na väčších plochách kruhových objazdov. Ich údržba stojí mesto značné peniaze. V dnešnom dieli si ukážeme, ako pestré, voňavé ostrovčeky rozmiestniť do všetkých kútov Bratislavy tak, aby na seba dokázali bez problémov zarobiť.

schema_small.jpg

Vhodne vybrané kvetiny a integrované podsvietenie dokážu vytvoriť pozoruhodný efekt - KLIKNITE pre zväčšenie.

Základná filozofia je jednoduchá. Využíva kontrastné prepojenie živej prírody s komerčnou formou reklamy pomocou vysadenej zelene v tvare loga, názvu firmy, alebo produktu.

Reklamu tvorí plastový „kvetináč" (billboard), z ktorého v požadovaných tvaroch vyrastajú rastliny, tvoriace živú časť reklamy. Typy výsadieb sú navrhované v závislosti od marketingovej stratégie investora, veľkosti priestoru, ročného obdobia a dĺžky trvania prezentácie. V závislosti od týchto požiadaviek by sa menil celkový výzor a pôsobenie reklamnej plochy, ktorá by tak dynamicky ovplyvnila charakter verejného priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Pre vytvorenie požadovaného efektu budú použité predovšetkým výsadby bylín (letničky, dvojročky, cibuľoviny, trvalky), prípadne nízke plazivé pôdopokryvné dreviny.

viz_s.jpg

Aj takto môže vyzerať reklama na Račianskom mýte - KLIKNITE.

Výhody sú nesporné. Ekologická reklama by významným spôsobom prispela ku krajšiemu a zelenšiemu mestu, priniesla by finančné prostriedky za prenájom plôch a vytvorila nové pracovné príležitosti. Zároveň by svojou premenlivosťou oživila stereotyp mnohých okrajových plôch v Bratislave.

Kvalita mestského životného prostredia by tak získala nový rozmer. Netradičnú a originálnu formu prezentácie by iste ocenili aj mnohí investori. Živá reklama predsa evokuje životaschopnú a úspešnú firmu.

Ako modelové riešenie sme použili priestor Račianskeho mýta, ale projekt nie je viazaný len na vybranú lokalitu; je možné ho aplikovať kdekoľvek.

SkryťVypnúť reklamu

rozloz_s.jpg

Nevyužité plochy sa nájdu po celom meste - iba v centre je ich vyše dvadsať.

(kliknite, obrázok zväčšíte)

Mestské zásahy je pravidelný seriál, ktorého novú časť si môžete pozrieť každú nedeľu od 12:00 na bratislava.sme.sk. Viac o projekte si môžete prečítať na stránke www.mestskezasahy.sk

Predchádzajúce diely nájdete TU

Autor: autori, mm

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 419
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 061
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 750
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 994
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 265
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 987
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 776
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu